Gå til innhold

Veldig viktig med den etterkontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 4år siden sist jeg fikk baby og husker ikke på hva som skjer på denne etterkontrollen til legen. Er det veldig viktig og dra på den? Er 8,5uker siden fødsel nå og har ikke fått rotet meg rundt og bestilt time..Hva sjer på etterkontrollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja er veldig viktig. Fordi du må ta cellprøve!

Skrevet

Celleprøve? Jeg tok aldri noe celleprøve..

Er sikkert ikke veldig viktig, men er jo veldig kjekt å få med seg!

Skrevet

Celleprøve er ganske viktig. Eg hadde reist og gjort det.

Skrevet

Jeg syntes hvertfall det var veldig viktig, greit å få sett at alt er i orden der nede etter et fødsel, greit å få tatt prøver, snakket om prevensjon o.l.

Skrevet

Nei om du ikke bryr deg om livmorhalskreft (noe som er en av de hyppigste kreft formene blant kvinner) så er det kanskje ikke så veldig viktig.

Ved å oppdage forstadiet til kreft ved en celleprøve, fjerner de cellene og man blir god som ny.

1 av 3 kvinner får hp virus i løpet av livet. Ett av hp virusene gjør at man lettere får celleforandringer.

Skrevet

jeg hadde ingen gynekologisk undersøkelse på etterkontrollen. Kun samtale med legen. Var ikke nødvendig med g.u om jeg hadde sluttet å blø, sa hun.

Men jeg tok celleprøve da jeg var gravid, da... har ikke hørt at man må ta celleprøve etter svangerskap, så lenge man gjør det annenhvert år eller hva det er..

Men jeg hadde nå uansett ringt legen, jeg..

Skrevet

Jeg tok ikke noen gu etter forrige svangerskap. Legen sa at så lenge jeg ikke hadde plager av noe slag, så var det ikke nødvendig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...