Gå til innhold

Vektøkning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så utrolig lei meg for har gått opp ganske masse. Er i uke 31 og har lagt på meg hele 14 kg. Før graviditeten var jeg ganske slank og gikk virkelig inn for å være slank. Så en del av kiloene er vel rett og slett sunne fordi jeg har en sunnere livsstil, spiser regelmessig og passer på at babyen får i seg alle de vitaminene den trenger.

Er så redd nå for å legge på meg så masse at de ikke går av igjen.

Man skal jo legge på seg når man går gravid, men nå ødlegger dette med vekten alt. Skal jo være en fin tid dette. Håper noen kan komme med noen oppmuntrende ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke komme med særlig mye oppmuntrende....normalvektig jeg og..men har vel gått opp 20kg nå..*sukk*

I uke 31 hadde jeg vel gått opp ca 15 kg jeg og...MASSE vann nå på slutten! Hvis du bare passer på hva du spiser og beveger deg etter fødsel så ramler de tnok av igjen:) Halvparten forsvinner jo i det ungen blir født nesten;)

Skrevet

Tusen takk for noen oppmuntrende ord :-)

Synest veldig mange er veldig opptatt av dette med vektøkning og derfor har jeg også blitt det. Det er tross alt verdt det. Gleder meg til min lille prinsesse kommer!

Skrevet

uff ja vi er jo jenter alle sammen.....jeg føler meg heeelt for jævlig med alle strekkmerkene og den store rææævaa...men jeg har ganske grei forbrenning og tror det kommre til å ramle av igjen hvis jeg bare passer litt på hva jeg spiser!

Det er lov å si at man ikke føler seg bra, selv om det er en del av det å gå gravid har jeg skjønt! Lykke til videre:)

Skrevet

Samme her. Gått opp 20 kg til nå- sånn ca. Er vel egentlig redd for at det er litt mer også:-)

Er nå i uke 38 og har valgt å ikke gå til lege de neste ukene, og heller bare gå til jordmor. Først og fremst fordi jeg får mer ut av å gå til jordmor, men også litt fordi jeg slipper å veie meg hos henne. Det høres fryktelig ut, men jeg blir så utrolig lei meg når legen kommenterer at jeg må være forsiktig og så videre.. som om jeg ikke vet det? Blir rett og slett i drittdårlig humør når jeg har vært hos han. Og har jeg ikke følt meg feit fra før, føler jeg det i hvert fall da.

Jeg var normalvektig fra før, og vil ikke si at jeg er kjempediger nå heller. Men jeg jobber litt for å holde figuren, så når pila raser opp, legen ser stygt på meg, jeg føler meg som en elefant, velger jeg å overse kiloene de neste ukene:-)

Vi får satse på å amme + trille (som i trille vogn) det av oss.

Skrevet

Synes ikke 14 kilo var mye når du er slank i utgangspunktet.

Jeg er i uke 32 og har vel lagt på meg ca 12 kg, og er også slank av natur- og har to svangerskap bak meg hvor jeg begge gangene la på meg ca 17 kg. totalt.

Den største utfordringen har vært å ikke bli altfor tynn etter at babyen kommer ut, for når du begynner med ammingen så raser kiloene av.

Tror du kan slappe helt av og kose deg de siste ukene.Jeg har lagt på meg minst de siste ukene av mine svangerskap, fordi det ikke er så mye plass lengre til mat- men det er jo veldig forskjellig.

Jeg nyter mine ekstra kilo, og også å endelig ha utringing med kløft :-)

mvh

Skrevet

jeg er bare hos JM og hun veier meg hver gang....hehe uff men til nå har hun ikke sagt noe takk og pris....:P

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, er i uke 31 i dag og har lagt på meg ca 14 kg! Hadde en helt vanvittig matlyst første 5 månadane og kunne spise alt eg kom over... måtte sitte med klokka og prøve å ikkje spise oftere enn kvar 3 time :-)

Hadde akkurat samme tankegang som deg, skulle spise sunt og trimme og bla bla.. endte berre med att gjekk rundt og hadde dårlig samvittighet heile tida... så til slutt tenkte "drit i d.... no ska eg nyte mitt første svangerskap,så får eg heller gå litt meir tura når ungen kjem.. :-)

Det positive her er att eg har berre gått opp 1 kg på dei siste 8 ukene :-)

Mitt råd er ikkje gå rundt å bekymre deg for det, det viktigeste er att babyen har det bra.. og du også selvsagt! Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...