Gå til innhold

Hjelp meg med noen råd her da jenter (utenfor tema)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4. Mor & Far på 26/27år 2 barn på 5år og 1mnd. Vi går fortiden på sosialen og vi vill sikkert motta sosialstønad 1årstid pga min samboer går på attføring. Vi leier leilighet og betaler 7500kr i husleie inkludert nett og kabel. Men saken er den at vi misstrives så forferdelig :-( Kanskje jeg overdriver men kan skrive litt om hvordan husverten er. Første begynte med at hun sjekket oss opp via jobben (hun jobber i det offentlige) Så hun fant persjon nummerene våre og sjekket inntekt osv =/ 3 ganger har vi hatt tett avløp, og heletiden fikk vi kun avløpsåpner til henne, Siste gangen tettet det seg sikkelig, hele gulvet var i vann. Da påsto hun at vi hadde vist om det lenge uten og sagt noe til henne =s det hadde vi ikke..Heller ikke da ordnet hun med rørlegger, hun bare fortsetter og pøser på med sånn pulver som åpner tette rør og avløp og for så og kaller oss uansvarlige. Så en dag her vi kom hjem hadde vi fått brev på døren vår, dær sto det at vi måtte vaske trappen som kun vi brukte minst 1gang i uken, helt greit at vi skal vaske, det er jo bare en selvfølge at man skal vaske men at hun kan begynne og lage nye regler etter vi har flyttet inn det sjønner jeg ikke. Også klaget hun da vi fikk virus på maskinen vår, det måtte vi få fjernet med engang osv, selvfølgelig gjør vi det, vi gjør jo det ikke med vilje og få virus. Også var det engang askebegeret hadde bekket og det hadde ramlet ned 5-6sneiper uten at vi hadde sett det, da hadde vi tydligvis forsøpplet eiendommen hennes og viste ingen respekt..Selvfølgelig er det ikke ok og legge igjen sneiper etter seg, men det var et uhell og vi unnskylte oss. Sist i går klaget hun over at vi bruker for mye søppel, så sa jeg at ja det går med litt mer når vi har en baby som bruker bleier. Ja da sa hun at hun kun hadde kastet så lite denne uke og bla bla..Jeg er så lei, og hun får meg til og misstrives sikkelig :-( jeg ser nesten ingen annen utvei enn og flytte for slik orker ikke jeg og ha det...Pjuh, ble litt langt dette men takknemmlig hvis noen orker og skrive noen ord :-) Kanskje jeg rett og slett overdriver? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var grunnen til at jeg kjøpte meg leilighet! Var så lei brysomme huseiere med fritidsproblemer, som tydeligvis bare er ute etter å gjøre livet surt for andre. Virker jo som denne dama tråkker over privatlivets grenser - hun oppfører seg nærmest som om hun var moren deres..?

Jeg ville gitt henne klar beskjed om at fra nå av får vi forholde oss til kontrakten, og ferdig med det. Hadde hun ikke gitt seg med å mase om slike filleting hadde jeg flyttet. Men så har jeg utviklet en utrolig lav terskel på hvor mye mas jeg tåler fra naboer / huseier også da.

Skrevet

uff vanskelig å vite når man bare leser om hvordan du føler det....hadde det slikt når jegbodde i kollektiv for 1 år siden...huseier var konstant innom uten å siifra....

liker ikke at folk bare går inn der jeg bor....så hadde vi rotter i kjelleren(vi leier jo bare 1 rom hver som bor der så huseier har ansvar for alt) men det måtte vi fikse selv..

Hvis du misstrives vil jeg bare si at du bør flytte, det er ikke no særlig å bo et sted og ikke trives! Der vi bor nå har vi en super huseier, han vil ha ting litt på sin måte(parkere forran garasjen osv.) men ikke urimlig!

Prøvd å prate med henne?

Skrevet

Det å ha problemer med husverten er jo noe av det verste synes jeg. Særlig hvis det blir så ofte...Du kunne jo kanskje nevne det for henne, at du/dere syns hun oppfører seg dårlig og respektløst? Og hvis det er slik at dere faktisk har mulighet for å flytte, så kan dere jo "true" henne litt med det? Da skal du se om ikke hun skjerper seg.

Håper det ordner seg til det beste for dere uansett! Lykke til!

Skrevet

Er det ikke bare å flytte, da? En gidder jo ikke å bo en plass hvor huseieren er ei hurpe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...