Gå til innhold

rolig baby=teng på noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var nurket i magen min heeelt rabiat...men i dag har jeg kjent mye mindre bevegelse...har kjent noe så er ikke bekymra men lurer på hva det betyr?!

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen, lurer veldig på dette fordi det har vært ganske rolig i dag...

Skrevet

Vet ikke helt jeg :) Men kan jo nevne at jeg har en kjempeaktiv baby som har vært usedvanlig stille idag. Håper det ikke er tegn på noe, for jeg er bare 33 uker :P

Skrevet

synes bare det var så rart.....sitter og tenker på når jeg kjente liv sist.....og det har ikke skjedd før:P

Skal se om jeg får liv i nurket, ellers får jeg vle bare ringe føden..

Ingen andre som vet noe?

Skrevet

Heisann!

Det var nesten som om jeg kunne ha skrevet innlegget selv. I går var babyen kjempeaktiv, og i dag har vært bekymret flere ganger. Jeg har fått liv i henne- etter MYE om og men (isvann, sjokolade og mye dulting), men det er så lite bevegelse selv da. Litt ekkelt.

Jeg spurte jordmor om dette i går, fordi det har skjedd før noen ganger.. Hun visste ikke helt, men så lenge jeg kjente liv hver dag, så burde jeg kunne slappe av. I tillegg begynner det å bli lite plass nå (ser vi har termin samme dag:-)). I følge jordmor så trekker de bein og armer tettere til seg nå pga av dette. Mulig vi ikke kjenner bevegelsene så godt da?

Jeg tenker som så at kanskje de trenger å hvile etter veldig aktive dager?

Skrevet

hmm jo men de sier jo også at når man kjenner endring i et mønster ungen har så skal man ringe de...

jeg har kjent noen få bevegelser, altså en fot eller et kne i siden...men virker mer som om ungen bare "svømmer" der inne og dulter borti magen:P

Har sittet og spist/drukket isbiter..men ikke no særlig reaksjon. Vil ikke virke hysterisk heller....

Vi får se hva som skjer:) Siifra om du har ringt føden og hvilket svar de eventuelt gir!

Skrevet

Jeg kjenner til det.. vil ikke virke hysterisk.

Men det er jo som de sier- bedre å ringe en gang for mye enn for lite.

Jeg tror jeg klarer å slå meg til ro i dag. Har kjent henne et par ganger- og sett at hun skifter side på et vis.

Hos meg får jeg raskest reaksjon dersom jeg ligger på ryggen, selv om jeg holder på å få pustebesvær og blir svimmel av det. Klarer det ikke så lenge da.Tror hun får litt mindre plass da. Hvis jeg i tillegg puster virkelig dypt, slik at magen blåser seg veldig opp, reagerer hun oftest etter kort tid. (sammen med isvann og smådult)

Vet ikke om det er noe i det, men du kan jo prøve.

Skrevet

nurket pleier å våkne når jeg legger meg, hvis ikke det skjer i dag ringer jeg til føden! Spiste noen isbiter nå, men har ikke merka no særlig alikevel!

Men LITT er jo bra det? kjente en liten bevegelse, men ikke no mer

Skrevet

Jeg er i uke 32, og synes det er utrolig stor forskjell på hvor mye liv jeg kjenner.

Har funnet ut at når babyen snur seg slik at han sparker innover, så kjenner jeg mye mindre enn når han sparker utover.

Så noen dager er det lite bevegelse, og da er jeg engstelig og prøver alle midler for å vekke ham..

Det er ikke noe kjekt å gå rundt å være redd, så da er det sikker bedre for deg å ta deg en tur til føden slik at du kan slappe av videre på sofaen og vite at alt er bra.

Skrevet

er ikke bare bare å kjøre til føden, minst 30 min.

Men jeg kjenner noe liv nå, så magefølelsen sier meg at alt er ok!

Men synes jeg har hørt at rolig baby så sent i svangerskapet kan bety at de lader opp til den store hendelsen!

Skrevet

Hei! Vi er visst 3 med termin 23. november her! Kuult! Ville bare si at jeg har det på akkurat samme måte som dere, blomster og bier og Mali Mali. I går var jeg NESTEN litt bekymret fordi hun var så rolig i magen og i dag har hun vært heeeelt klin kokos der inne! Tror ikke det er noe unormalt ved det i alle fall. Det viktigste er jo at man kjenner noe....Vanskelig å si om det finnes noen forklaring på det ;-)

Skrevet

hehe godt det er flere:)

Kjenner litt liv nå, så tar det med ro! Men ble litt nervøs en liten stund der!

Skrevet

så er vi 4 med termin samme dag :)

Jeg har det på samme måten. En dag er babyen ganske så aktiv, og så kan den ha en eller to dager hvor den er mye roligere. Har hørt av venninner at det er helt normalt. Men man SKAL kjenne liv hver dag (er vel den sparke testen det......ti bevegelser i løpet av en halv time).

Jeg tror også jeg er mye mer obs på mindre bevegelser nå som jeg er i permisjon. Men det er veldig ekkelt å plutselig komme på at det er lenge siden en har kjent liv!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...