Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 at det gjør ikke noe om du røyker under graviditeten, så lenge du tar c-vitamin i tillegg.. hæ???
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Å holde sammen med barnefaren for barnas skyld. Det medførte at barna mine omtrent er nervevrak i dag, og jeg med... Og at jeg faktisk hørte på rådet i 14 år er nok det dummeste jeg noen gang har gjort...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Ikke sikker, men syns jo rådet om å passe på å drikke mens jeg var gravid og fortsatt kunne drikke var litt spesielt da. Han som kom med det hadde fått det for seg at det var helt trygt å drikke alkohol når man var gravid, mens man måtte slutte når babyen var ute. Vet ikke helt hva begrunnelsen hans for dette var, men jeg fikk nå flirende forklart ham at det er omvendt ;-)
Gjest Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Å ikke trene som gravid for det kan skade barnet når kroppstemperaturen øker eller kanskje å ta på barnet sko med en gang for det er så bra for føttene...Det er uavgjort mellom de to...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Å ikke høre på råd fra legen og fagfolk ang hva man skal spise/ikke spise i svangerskapet... For mine uskolerte venninner kan kanskje mer enn jordmor?! Argh, men jeg følgte ikke rådet da! )
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #7 Skrevet 8. november 2007 Etter 2 år i systemet med x antall prøverørsforsøk bak oss for å prøve å få et veldig etterlengtet barn, må nok de dummeste rådene være fra de som sier at vi "må bare slutte å tenke på det, så vil vi nok bli gravide skal vi se..."
LivLaga Skrevet 8. november 2007 #8 Skrevet 8. november 2007 Hehe, jeg veeet.... Idet jeg fortalte folk at vi hadde prøvd i to år på å lage barn, men nå hadde fått beskjed om at jeg har tette eggledere, sa en bekjent: Åja, men jeg har hørt om noen som skulle til å adoptere/kjøpte seg hund, og DA ble de gravide. (De slappet nemlig av...) Å, himmel...! Det er ikke alle som kjenner til grunnleggende anatomi. med tette eggledere kan man jo slappe av til Dovre faller uten at svømmerne kommer så langt at de kan møte egget.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #9 Skrevet 8. november 2007 "Bare tenk sterkt på å føde, så kommer han"! Jaaaa, selvfølgelig... og jeg som helt har glemt ut å tenke på fødsel, til tross for at han nå skulle vært her!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #10 Skrevet 8. november 2007 Det ordner seg alltid for snille piker!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 gni babyen hardt på ryggen for at den skal rape.raper ikke babyen får babyen kolikk.....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 Noen som har noen gode forslag på hva man kan si til dem #$%& idiotene som kommer med : jaaaaaaa daaaaa baaaaaare slaaaap aaaaaaaav sååååå skjeeeeeer det! SLAPPE AV MEG I RÆVVA! Har mest lyst til å gi dem to tette og en badehette!! Litt vel hormonell her nå.... #%$&$#%#$%$#%#$%!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #13 Skrevet 8. november 2007 $%$#%#&%$$%%#%$#% fortsatt forbanna!!!!
Nordlyspar♥ Skrevet 9. november 2007 #14 Skrevet 9. november 2007 Ikke heng opp gardiner etter mnd 6, for da får barnet navelstrengen rundt halsen og dør.... fjottveninne :0(
Kahbean Skrevet 9. november 2007 #15 Skrevet 9. november 2007 I kveld så ble folk så sint på meg fordi jeg drakk kaffe... de påsto at det er farlig til barnet! Kom igjen no da! Jeg drikker en kopp kaffe per måned kanskje... ta det med ro folkens!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #16 Skrevet 9. november 2007 Jeg trodde de fleste hadde fått med seg at kaffe ikke er bra for den lille i magen. Jeg synes ikke at å unngå kaffe under graviditet er et dårlig råd, i hvertfall.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 9. november 2007 #17 Skrevet 9. november 2007 etter å prøvd å bli gravid over 2 år.. var det dummeste rådet...slapp av og prøv å tenk på noe annet.. noe såååå dumt..når man har prøvd så lene tenker man ikke akkuratt på noe annet
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #18 Skrevet 9. november 2007 Avdelings overlegen som sa: "Man får ikke større barn en det man er skapt for" - til min Thai veninne. Normale Thai babyer veier 2.2 kg ved fødselen. Denne babyen veide 4.5 kg og det hele endte med at det sto om livet til både mor og barn.
Gjest Skrevet 9. november 2007 #19 Skrevet 9. november 2007 man trenger ikke unngå kaffe i graviditeten, men begrense inntaket. tror du må sjekket fakta
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #21 Skrevet 9. november 2007 Fordi koffein kan øke faren for spontanabort og dødfødsel. Derfor unngår jeg det helt nå som jeg er gravid, sånn for sikkerhets skyld.
Patetica fåkksi Skrevet 9. november 2007 #22 Skrevet 9. november 2007 *Ikke sitt med beina i kors for da snurrer navlestrengen seg rundt halsen paa babyen. *Ikke dusj de förste 40 dagene etter at baby er födt, det er livsfarlig for blodsirkulasjonen din.
babygullz <3 vilde Skrevet 10. november 2007 #23 Skrevet 10. november 2007 Det er alltid noen som har d værre enn deg. Tenk heller positivt. Back off da!! LITT selvsympati må man vel få lov til å ha!!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2007 #24 Skrevet 10. november 2007 Det dummeste rådet jeg noen sinne har fått var hos jordmoren jeg gikk hos under siste graviditeten... Hun var av den hysteriske typen.. Jeg kunne rett og slett ikke spise noe som helst! Kjøtt,fisk,ris,pasta,brød,alt av bær,alt som kunne inneholde nøtter eller melk, og juice..gikk hjem fra henne første gang fortvilet med en laaaaaaang liste av mat som jeg ikke kunne spise.... stort sett var det ingen ting jeg kunne spise utenom grønnsaker og frukt. For å kompansere for alle matvarene jeg ikke kunne spise fikk jeg også en liste av tabeletter jeg måtte huske å ta slik at jeg og ungen skulle få i oss alle næringsstoffene vi trengte. Maten som man spiser ville enten føre til at ungen kom til å dø eller å gi den så store alergiproblemer at den like godt kunne dødd.. Når jeg da traff min mor senere på dagen fikk hun se listene..hun rev dem i stykker og brente de..Spis hva du vil sa hun bare og smilte..Selvfølgelig med enkelte unntak på logiske matvarer som man burde unngå...Men må innrømme at de neste fjorten dagene gikk jeg og uten å bruke noen slags type kremmer, parfyme, deodorant og liknende...det kunne jo være farlig ifg jormoren..takk gud fant min mor ut av det og bad meg om å skifte jordmor.. (Hun hadde kjøpt meg en ny parfyme,hvorpå jeg igjen ble så lei meg for at det kunne jo ikke jeg bruke...) hehe...sååe..man skal ikke alltid stole på ekspertene..det lærte jeg...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #25 Skrevet 15. november 2007 At jeg ikke må være våt på føttene... Fali' det! *riste oppgitt på hodet*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå