Gå til innhold

Riene eller hodet mest vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs, og allerede litt spent på dette med fødselen. Gleder meg mer enn jeg gruer meg, men lurer på en ting.. Dere som har født før, hva var verst av riene og når hodet skulle ut?

Gruer meg mest til når jeg skal trykke ut ungen jeg, men så synes jeg at de fleste fødselshistorier jeg leser beskriver riene som det vondeste..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns riene var værst

Skrevet

Hodet. punktum. Fordi det var så intenst vondt! Riene klarte jeg å bite meg igjennom. Lykke til:)

Skrevet

Ai ai ai.. Hadde håpet alle skulle svare riene, så jeg kunne puste litt ut her. Hahahaha! Godt det er lenge til ennå.. :)

Skrevet

Første fødselen synes jeg det var vondest da hodet skulle ut! Jeg revna, og hadde ikke noe bedøvelse. Noen jordmødre sier at en ikke kjenner når en revner - det er bare bull***t!!! (ikke for å skremme deg altså)

Sist, så var det vel de siste par riene som var verst. Men denne gangen lå jeg på siden da jeg fødte (1.e gang på rygg), og jeg er overbevist om, at det var derfor jeg ikke revnet denne gangen. Bare et lite tips ;o).

Men alle opplever nok forskjellig.

Men det er positive smerter, så det er ikke så ille - og det er over rett etter baby er ute :) Gled deg til fødselen du! Det er helt utrolig å få føde, og få treffe det nye lille mennesket for første gang :o)

Skrevet

Jeg syntest hodet var værst. Og å kaste opp av riene. Det hadde jeg liksom ikke tenkt at jeg kom til å gjøre... Greit å være forberedt på det.

Da hodet skulle ut tenkte jeg at nå kan det være samma med hele ungen bare jeg overlever! hehe. Gikk fort over. Neste ri var ungen ute og alt bare fryd og gammen!

Skrevet

Jeg hadde total ruptur og kjente det ikke. Jeg syntes det var deilig å presse ut ungen (på over 4 kilo og med total ruptur) i forhold til riene.

Skrevet

riene syns jeg til tross for at jeg revna mye..det svei når jeg pressa henne ut

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Smilte da snulla sitt hode sto i åpninga mellom to pressrier, så kan ikke si at det var særlig vondt. Svei litt, men ikke sånn ekstremt. Kjente ikke engang at hodet til vesla kom ut!:P

Skrevet

Riene var 10 ganger værre en når jeg presset hodet ut..

Skrevet

Riene! Hodet var bare greit, da kunne jeg gi alt og det kjentes godt å få det ut! :)

Skrevet

Riene, da hodt var på vei ut hadde jeg god effekt av epidural og da var ikke det like ille.

Skrevet

Riene var verst! Vondt med hodet og, men jeg ble klippet så han lå ikke og "stanget hodet i veggen" så lenge.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Riene var desidert vondest. Hodet var bare tungt å presse ut. Jeg ble klippet, så det hjalp. Var ikke vondt i det hele tatt :)

Skrevet

Men det kommer vel an på hvor sterke rier en har...

Skrevet

d som va vondest va nok rian,egentli så va itj d så ille nån av delan=)

men d e jo forskjell fra person te person da,men d e itj nå å gru sæ te....bare ta d me friskt mot så går alt så bra,har gått igjennom 2 fødsla å begge har gått kjempebra=)

Skrevet

Aha, nå var det flere som mente riene. Men det er jo helt sikkert veldig forskjellig fra person til person. :)

Men jeg gleder meg altså mest til fødselen foreløbig, og er ikke litt nervøs engang. Kanskje det kommer litt senere, det vet jeg ikke, men jeg er absolutt klar som et egg til å gå gjennom de smertene for å møte lillegutten vår. :D

Er nok mest nysgjerrig på hele greia, siden jeg ikke har gjort det før. :)

(HI)

Skrevet

Helt klart hode,det svir noe helt jævelig,men du glemmer det fort,og det er veldig verdt det:)Lykke til:)

Skrevet

Definitift hodet,men så var hun 38 cm rundt hodet også.... Det var så jæ.... vondt at jeg trodde at kroppen delte seg i to. Morkaken på over kiloet var faktisk også vondt å få ut, det var jeg totalt uforberedt på....!!!!!

Skrevet

Helt forskjellige smerter...Kan ikke egentlig sammenlignes. Åpningsriene var vonde, og ble et H******* da det var like før full åpning. Kom tett som haggel, fikk ikke pause i mellom og gikk helt i frø...hehe. Hodet var vond som fy, kjentes nesten ut som om bekkenet skulle bryte tvers av. Så...........jeg klarer ikke velge jeg..

Men! Det fine (og helt utroooolige) var at ALT var borte på et blunk, så fort jenta var ute! DET var jeg ikke klar over! Syns det var skikkelig stilig!

Skrevet

Jeg synes damer som ikke har født før skal bruke energien sin på noe heeelt annet. Det er vondt, men det er forskjellig vondt hos alle. Prøv å ikke tenke på det. Forbered deg bare på baby du:) øv på bleieskifting, ammeteknikker og knyting av bæresjal hvis du har det:) Lykke til med å bli mamma:)

Skrevet

Hodet satt fast hos meg akkurat i det riene forsvant. Det føltes som et lite helvete den tiden det tok, men alikevel, da er man "med". Riene er grusomme, for da føler man seg hjelpesløs og jeg hadde ikke pause mellom mine overhode, så det var nok ekstra ille ja:-)

Skrevet

Riene var jo selvfølgelig helt forferdelig ubeskrivelig vonde, men den værste og mest inntense smerten var nok når hodet skulle ut.

Jeg kjente jo at jeg sprakk opp!! Uff.......grøsser bare jeg tenker på det, og skjønner ikke helt hvorfor jeg har begitt meg ut på detta her enda en gang, hehe...

Neida..det er jo verdt det, absolutt!! Er bare så forbaska vondt å få den nydlige lille kroppen ut, atte!! ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...