Willy Wonka Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jeg lærte på barselavd. at jeg kunne blande mme for et døgn av gangen å ha i kjøleskapet. Bare helle over i tåteflaske til hvert måltid og varme opp. Flere som gjør det?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Jeg har bestandig gjort det og det har gått bra.. de gjør det samme på sykehuset, men noen ville nok ikke anbefale det... det er vel opp til hver enkelt... jeg mener det er trygt...
En Prins + Prinsesse Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 det er nok ikkeno farlig å gjøre det.... men når jeg er hjemme, har jeg vann på vannkokeren hele tiden, å det går fort å blande en flaske, så jeg gjør det... men når jeg skal noen sted, blander jeg ofte 3 flasker...
Gjest Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 på www.flaskeposten.org finner du mye info om flasking!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Jeg blander også for en dag eller et døgn, og det har gått helt fint. De gangene jeg har prøvd å gjøre det ferskere, altså koke vann, avkjøle mikro og så pulver - har hun gulpet kraftig. Ser ut til at pulveret ikke har løst seg skikkelig, selv om jeg har ristet og ristet. Når det står lenger, tror jeg det løser seg bedre (min teori, da). Men jeg blander og har på flasker og setter i kjøleskap, jeg da. Er det feil? Må man ha det på mugge?
rødhette* Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Vi blandet for et døgn av gangen når vi kokte vannet. Så fort vi slutta å koke vannet, har vi laga én og én flaske.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Det anbefales ikke å gjøre det, jeg vet at mange på barselavd. sier det er greit men jeg tør ikke helt likevel jeg da. Du kan - som andre har nevnt - lese mer på flaskeposten.org. Melkebakterier er skumler greier :-/ Hva om du lager flasker med ferdigkokt vann og har de i kjøleskapet uten å blande i pulver før du skal bruke det? Like lettvint og helt trygt? :-)
erika06 Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Kan jo komme bakterier i vann og da... Men til deg som sa du ikke kokte vannet, hvor gammel var babyen da? Min får ukokt vann, men koker mme-vannet. Hun er 10mnd.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 her bare varmer vi vannet før vært måltid og blander med pulver, gjort siden hun var 6 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå