Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring hvor stor bagen bør være. Har hørt noen rykter om at en del kombivogner blir for små og at babyene vokser ut av dem. Fint om noen vil dele sine erfaringer med en uerfaren barnevognkjøper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør vel tenke på at en normalt stor baby på ca 6 mnd kan være opp mot 70 cm, så bagen bør vel da helst være rundt 80, så det er litt plass i begge ender.

Selv har jeg en liiiten bag (ew classic) den måler 74 cm, og jeg regner med at bagen holder max 4-5 mnd. Men denne gangen prioriterer jeg en superlett vogn, da vi har mye bakker, og jeg triller MYE vogn.

Simo kombi er f.eks en vogn med lang bag. men den er ikke så bred, så mange opplever at babyen vokser ut av den i bredden. Men med en typisk kombivogn er det jo ikke noe problem å bytte fra bag til sportsvogn i og med at barnet fortsatt ligger helt flatt om ønskelig.

Tror rett og slett du først bør finne ut av hva slags type vogn du ønsker. 3 eller 4 hjul, Stor og romslig (da gjerne også tung) eller lett og nett, men da gjerne med sportsdel som kun vender bort fre deg når barnet vokser ut av bagen.

Skrevet

Jeg venter nr 3. Hadde først Simo bagvogn (Ikke kombi). Hadde deretter Quinny 3XL Comfort, men går nå tilbake til Simo bagvogn med barn nr 3. Quinnyvogna er riktignok snerten og lett, men Simo dypvogn er 90cm lang og jeg brukte denne til eldste var ca 7-8mnd fordi den også hadde sitteklaff. Utrolig deilig med god plass til voksipose og god plass til å bevege seg for lille poden som lå oppi. Klassisk og fin og ikke minst stødig. Snakker med mange andre som bytter ut vognene etter 4 mnd fordi bagen blir så liten. Da er alternativet sportsvogn i tidlig alder. Sikkert ikke noe problem det heller, men jeg syns nå den store fine bagen fra Simo er lun og fin i noen måneder lengre. De er jo ikke store ved 6 mnd alder heller syns jeg da :-) Du finner nok ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...