Gå til innhold

hva er deres matvare/dagligvare budsjett per mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange er dere i husholdningen? Ser til min forskrekkelse at vi har brukt over 4000 kr på under en mnd. Må seriøst begynne å planlegge litt bedre. 300 kr her å 300 kr der...

Hvor mye bruker dere per mnd ca? Hvor mange er dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur me brukar ca 4-5000 kvar mnd. Me er mor, far og 1 barn. Handlar for ei veke i slengen, dvs. bestemmer meny for ei veke fram. Så hender det at me lagar nokre middagar basert på ingrediensrestar og ting me har i frys og skap, slik at det går ni-ti dagar mellom kvar handling. Prøver å unngå småhandling innimellom, men manglar me melk eller sambuaren min "må" ha chips er me innom lokalbutikken som er nokså dyr.

Me kjøper ein del dyr mat då, det skal seiast. Gode oster, økologiske grønsaker, serranoskinke og liknande. Men synes det me brukar er heilt ok. Det som irriterer meg meir er pengane sambuaren min brukar på kjøpelunsj kvar dag på jobb..

Skrevet

Fører budsjett og ser at snittet vårt ligger på ca 10 000 pr mnd. Her er bleier, vaskemidler, vin, blomster, litt bensin osv inne i summen.

2 voksne og 2 små barn.

HUFF, MYE. Vi må sjerpe oss!

Skrevet

Vi bruker 1000,- til 1300,- i uka. Det vil si ca 5000 i mnd, Vi er 2 voksne og 2 små barn. Romslig budsjett.

Skrevet

Runder vel 10 000 vi og :s myyye penger

Skrevet

6-7000. To voksne og to til fire barn. Vi handler temmelig kontrollert og synes det er helt greit å bruke så mye penger på (i hovedsak) matvarer; sunn mat av god kvalitet er dyrt, liksom, og det er helt i orden.

Skrevet

tror ikke 4000 er så veldig mye penger, det blir fort en 1000-1200kr når vi er på ukehandling, prøver å kjøpe så det varer en ukes tid, men ofte må vi ha noe småtteri alikevel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...