Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Har dere tenkt mye på hvordan dere vil ta dårlige nyheter etter å ha vært på ul? Tenker særlig på om man skulle være så uheldig å måtte ta stilling til om man skal avbryte svangerskapet. Hva er det forresten man kan oppdage som er grunnlag for abort? Eller om babyen er alvorlig syk. Må være utrolig vondt å få en sånn beskjed og gå i uvisshet resten av svangerskapet. Håper og tror selvsagt at jeg har en frisk baby i magen, men bekymrer meg litt nå som ultralyd nærmer seg.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Jeg har hele tiden tenkt at jeg får ta sorgene når de evt dukker opp. Tror det er lite hensiktsmessig å fokusere på det værst tenkelige. Men man gjør seg naturlig nok opp noen tanker når UL nærmer seg.
mia engel&fia frøken Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 hvis det skulle være sånn så får man veldig god oppfølging, men det er jo ikke så stor sjangs da... uansett så går det ikke ann å forberede seg på det. blir sjokk uansett. men å gåp å beskymre seg for noe man ikke vet er jo ikke noe godt så holder med anonym 16.48 at en må ta det som det kommer
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Jeg har fått den beskjeden på UL, ikke den odinære men en i uke 33. Legene anbefalte å avbryte svangerskapet, for gutten var ikke levedyktig utenfor magen. Jeg gikk i over 2 uker etter dette, både pga jeg måtte passere "abort-grensa" (uke 34) og fordi jeg ville selv. Gutten levde i 2,5 mnd. Vet av flere som har fått nedslående nyheter på ordinær UL, men det går ikke an å forberede seg på det. Selvfølgelig dukker slike tanker opp hos de fleste, men en må bare prøve å slappe av og tenke at alt er bra. En må bare ta det som det kommer. Selv om en tenker aldri så mye på sånt på forhånd klarer en ikke å sette seg inn i hvordan det er å få høre at noe er galt. Jeg er på UL hver 3.-4. uke nå, og gruer meg like ille hver gang, nettopp fordi jeg har opplevd det utenkelige før. I de to første svangerskapene gledet jeg meg bare til min utdelte tid på UL-benken. Så jenter, gå ut ifra at alt er bra! Kos dere med magen og gled dere til å se knøttene deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå