pablo Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Var hos lege idag etter en natt uten søvn pga luftsmerter. Noe helt sinnsykt. Noen som har vært borti dette? Det er hele magen, fra brystet å ned. Kjempe vondt. Noen gode råd? Klem
Athina' Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 OBS!! LItt detaljert og ekkelt! Jeg har slitt med det i snart 20 år, og har det opptil flere ganger i mnd. Noen ganger har det vært så ille at jeg har sittet med bøtte foran meg og kastet opp på grunn av smertene :-(( Det er så vondt at datteren min spør om hun skal ringe sykebil, og det er like vondt som å føde. Tro meg, når man har gjennomgått dette mange nok ganger er man ikke redd for riene *grøss* Når riene begynte med datteren min, trodde jeg at det var kolikk. Og jeg har hatt det flere ganger under dette svangerskapet og det skremmer livet av meg hver gang for jeg klarer ikke å skille mellom kolliken og om det eventuelt kunne være rier. Har desverre ikke noe annet råd enn å bruke nyco, rap og fis så mye du orker, være i bevegelse, sett deg så på do, stryk etter tarmene og tarmbevegelsen som er fra venstre lyske, opp mot ribb bena og ned mot høyre lyske. Når riene kommer, setter du deg på do med ryggen hvilende mot doet, finner du ett punkt foran deg og fokuserer på det, puster du med løs kjeve tungt og rolig inn og ut og på slutten av ria presser du - det er forferdelig vondt men det er viktig for å få ut lufta! Og etterhvert vil du få ut 'pluggen' som stenger i tarmen og da vil diareen komme og etterhvert vil magen roe seg ned. Jeg har opplevd at dette kan ta maaange timer, og som jeg sier: Etter man har dette og har gjort denne prosessen mange ganger er man ikke redd for riene for tro meg man lærer å puste når kolliken er som værst. Skulle ønske det var en kur for dette, men jeg har ikke hørt om det i allefall :-((
Athina' Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Oi kom på at jeg har ett råd: Spis tabletter som regulerer tarm rytmen så du går på du hver dag, for å unngå 'forstopelse'. Jeg har begynt med ett naturprodukt som en gravid venninne anbefalte meg og det er et vidundermiddel for meg. Er fra Shine og heter NucleOmega capsules. Luker noe jææævelig av tørrfisk når man åpner boksen, men jeg holder pusten tømmer ut 3 stk så gjør jeg det ikke får dagen etter igjen hehe. Dette er ett homeparty produkt men det finnes helt sikkert noe på helsekost som du kan få tak i :-)
pablo Skrevet 8. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2007 Tusentakk for et godt svar.....kunne ønske dette snart gikk vekk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå