Niem og Patrick Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 På urinprøven idag fikk jeg L+4, men følte ikke jeg fikk et skikkelig svar på hva dette var for noe. Legen min var ikke helt ved seg selv pga en kollega av han døde i en bilulykke i helgen. Men jeg fikk beskjed om å komme inn neste uke med en ny prøve. Hva betyr L+4 ? Noen som vet?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 det kan være tegn på uvi siden det var så mye! er på en måte en forrurensning=)
Misses*fødeklar* Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Leucosytter er hvite blodlegemer og kan tyde på en infeksjon el. urinen din er forurenset. Ved en urinveisinfeksjon vil det som regel også være utslag på nitritt og evt. blod (erytrocytter). Sannsynligvis betyr det ingenting i ditt tilfelle. Noen ganger sendes prøven til dyrking for å utelukke en evt. uvi.
Micha.. Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 L står for leukocytter.. om du får utslag på det i urinen så betyr det at kroppens immunforsvar er satt i aktivitet, altså man har en infeksjon av noe slag..
Gjest Orkideen Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Du behøver ikke å ha UVI selv om du har 4+ på Lecocytter. Jeg hadde det ved forrige kontroll og alt var i orden. Utflod gir utslag på leucocyttene og forurenser prøven. Fastlegen min anbefalte å sette inn en tampong og vaske meg godt før jeg tok urinprøve, slik unngår du at utflod forurener prøven. Så lenge du ikke har hyppig vannlatning, svie ved vannlatning, og utslag på nitritt er nok alt i orden med deg.
firebarnsmamma Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Hvis du bare hadde utslag på leucocytter så er det sannsynligvis ingen infeksjon, og spesielt hvis du ikke har symptomer på UVI i tillegg. Svie ved vannlating og feber. Når man er gravid får man som regel økt utflod og man kan også få sopp infeksjon, begge deler kan gi store utslag på leucocytter ved u-sticks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå