Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

AAAARGH! Kjenner jeg bare må få utløp for litt steam.

Jeg fikk inkassokrav fra NRK i dag. Det er jo kjempefint, særlig siden jeg ikke har fått tilsendt HVERKEN den opprinnelige regningen ELLER varselet. Jeg har flyttet, men har meldt adresseendring til både folkeregisteret og posten akkurat slik jeg skal gjøre, og har per tiden registrert både ny og gammel adresse som postadresser. Begge steder mottar jeg post, men har ikke hørt et kvidder fra NRK før dette elendige inkassokravet.

I mars fikk jeg besøk av lisensfolkene, fordi jeg ikke hadde betalt lisens - noe jeg ikke gjorde fordi jeg på det tidspunktet FAKTISK IKKE TOK INN NRK. Jada, jeg vet jeg burde gjort det, men jeg liker ikke å betale for produkter jeg faktisk ikke får. Lisenskontrolløren gikk inn i gangen fordi jeg ikke svarte på ringeklokken (den virket ikke). Det har han faktisk ikke lov til å gjøre, men det er ingen hindring for folk som får provisjon.

Nå tar jeg inn NRK, og så kommer de med dette inkassokravet helt ut av det blå! Fader heller, altså. Jeg har betalt, og skrevet en mail hvor jeg krever å få tilbakebetalt tilleggsavgiften jeg må ut med. Dette er ikke min skyld, faktisk!!! Det er bare 98.10kr, så ikke store summen, men det er prinsippet. Ikke at jeg regner med å få igjen et rødt øre, men jeg må bare si fra, i det minste.

NRK kan ta seg i rumpan!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så enig. Det irriterer vettet av meg at jeg må betale i dyre dommer for en kanal jeg overhodet ikke bruker. Med den dårlige bordantenna mi får jeg bare så vidt inn Tv2. Ikke at NRK er verdt ei krone uansett, men...

Skrevet

Eller du kan gjøre som vi- sende de beskjed om at vi ikke har tv lenger. Slippe å betale den jævla forpulte sure avgiften, ser jo aldri på nrk eller...

De kan fjerne den satans avgiften!!!

Skrevet

... men da får man vel bare stadige besøk av lisensfolkene? Eller?

Skrevet

Slik jeg ser det så handler nrk-lisensen like mye om å sikre andre sine rettigheter til kvalitet som sine egne. Vi betaler jo skatt alle sammen, selv om vi kanskje ikke trenger trygdeytelser akkurat her og nå.

Hvis dere ønsker å se bare søppel så versågod! Jeg derimot, betaler mer enn gjerne for kvalitet!

Nrk gir oss blant annet de klart beste nyhetssendingene, og er nyanserte og balanserte, og bryr seg faktisk om det som skjer andre steder enn i Norge.

Jeg tror nok at hvis dere tenker dere om, så vil dere begynne å sette pris på at Skomakergata ikke blir avbrutt av reklamer for damebind og hårsåpe!

Skrevet

Er så enig!!!!!! Noe av det aller værste som dumper ned i postkassa er Nrk lisensen!!!!

Hvorfor skal vi tvinges til å ha et produkt som vi i tillegg må betale for?? Vi bruker ALDRI nrk og vil heller ikke ha nrk!!! Men betale må vi... Blir så forbanna av hele Nrk lisensen og reglene i dette landet som gjør det mulig å kunne tvinge folk til å motta et kostbart, uønsket produkt.... GRRRRR....bare tanken på Nrk gjør meg forbanna.....

Hovedinnlegger: ring og klag på inkassogebyret...er ikke riktig at du skal betale for dems feil!!!! Eneste er at det er vel ikke mulig å argumentere med Nrk...

Skrevet

Så det vil si at du og "gullungene" dine ikke skal se julekalenderen på nrk i år? ;-)

haha det tviler jeg på

Skrevet

NRK er fryktelig utspekulerte. Jeg fikk purring på en regning som er betalt, men hadde desverre glemt å betale 30 øre på regningen. Fikk dermed 98 kr i purregebyr. Jeg prøvde å fortelle de at de kunne bare legge de 30 ørene på neste regninge, for den må jo like forbanna betales, emn de mente at jeg kunne selge tv'en i mellomtiden. Ja særlig, når jeg har både parabol og kabel (er skikkelig tv-slave) Og forrige gang jeg flttet, fikk jeg ikke regningen, og siden jeg så og si aldri ser på nrk, fikk jeg heller ikke med meg rekalmene de sendte om at lisensen skulle betales, og de som ikke hadde fått regning måtte kontakte lisens avdelingen. Og egentlig, hvem SPØR etter en regning? Så, original regning kom ikke frem, men de klarte å få frem purreregningen??? Det er nemlig sånn de utspekulerte luringene håver inn ekstra penger. Nei, skulle ønske NRK også kunne bli reklame-tv, slik at vi slapp å betale lisens. Og forresten, "dette programmet blir sponset av..." hører vi til stadig før en sending. Er ikke det reklame?

Skrevet

Nå var ikke dette et prinsipielt angrep på NRK-lisensen... Jeg er ikke spesielt lykkelig over å måtte betale lisens, men slik er det nå, og da gjør jeg det, selv om jeg svært sjelden ser på NRK.

Jeg fikk faktisk medhold i klagen min, og slipper å betale tilleggsavgiften fordi jeg "ikke hadde betalt"! Det var ikke så verst, synes jeg! Jeg hadde aldri regnet med at klagen skulle bli tatt til følge. Det tok bare noen timer, også.

Skrevet

Ja, den derre NRK lisensen kan gå å henge seg!! Fatter ikke hvorfor de skal være så dyrt i tellegg. Skulle ønske man kunne velge bort den kanalen. Forbanna dritt...

Skrevet

jævla dritt det greiene ,jeg var så dum å ringte og sa at jeg ikke hadde tv kanaler der jeg bodde fordi at huseuer der jeg leide ville ha 500kr i mnd for å kobble meg til parabolen som var på taket der,vi som bodde der syntest det vsr urimelig i og med at vi betalte så dyr leie der.fikk til svar av dem at jeg betaler for sjølve tv apparatet,ikke kanalene.bare man kjøper en dvd så må man betale lisens,har man dvd har man tv også,samma om man bare bruker til å se filmer. jeg betalte ikke lisensen så dem trakk ifra trygda mi istedenfor hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...