nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 vi prøver, men siden prisene ofte er dyrere og kvaliteten dårligere så blir det med noen utvalgte ting. tror også at kvaliteten blir dårligere da maten ikke blir like mye kjøpt, og da byttet ut skjeldnere... vi kjøper økologiske gulrøtter, egg, hermetiske tomater, rømme og innimellom melk. andre grønnsaker også hvis de ser bra ut/helt ferskt.
*Kari* Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Eg prøver å alltid kjøpe det når det er eit alternativ. Pleier ikkje å sjå på pris når det gjeld vurdering skal/skal ikkje, men er einig i at det i nokre butikkar ser ut som om den økologiske frukten, samt grønsakene vert litt stemoderlig behandla.
___ Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Minst mulig for min del. Jeg er ikke tilhenger av "økoregimet" og stoler ikke hverken på at reglene for økologisk produksjon er overholdt eller at maten er tygg.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Ikke på bekostning av miljø. Dvs jeg kjøper ikke økologiske gulrøtter fra frankrike om jeg kan kjøpe gulrøtter produsert i nabokommunen, skal jo noe til å frakte disse varene også. Men om alternativene går ut på ett kjøper jeg ofte økologisk, eller varer som gir mer tilbake til produsenten.
Carnivale Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Ja, når det fins økologiske alternativer kjøper jeg det.
nickoline og supermann Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 tenker ikke mye over det, men kjøper konsekvent økologisk mel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå