Gå til innhold

Varme MME i mikrobølgeovnen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare varme vannet og så tilsette pulver fra pulverdispenser etterpå? Vi har ikke mikro men har lest at man ikke skal gjøre det pga viktige næringsstoffer kan gå tapt. Vi bruker vannkoker, har kaldt vann i kjøleskap, finner rett temp og har pulver fra dispenser så det tar kort tid. Da er den fersk og klar til bruk.

Skrevet

det som også kan være litt skummelt med å varme MME i mikroen, er at det blir noen VELDIG varme "lommer" i melken.

Skrevet

Varm kokt avkjølt vann i mikroen og tilsett pulveret etterpå.

Da slipper man varme lommer.

Dessuten skal ikke mme blandes på forhånd, det skal lages "ferskt" til hvert måltid.

Skrevet

Bare lurer på hvordan viktige næringsstoffer kan gå tapt ved mikrovarming? Vet at de kan gå tapt ved for høy temp, men er det dette som skjer i mikroen når man varmer det på 30 sek?

Finnes det egne dispensere laget for mme?

Skrevet

Jeg lærte på sykehuset at man kan blande opp en hel dagsrasjon med mme å ha i kjøleskapet. Trenger ikke blande for hvert måltid.

Skrevet

Jeg har hele tiden laget mme for et døgn av gangen, har det på en mugge med lokk. Det gjorde de på nyfødt også (selv om det ikke har så veldig mye å si). For min del synes jeg ikke det er kjapt å ha kokt vann stående i kjøleskapet, man må jo måle opp pulveret for hver flaske da. Jeg bare heller riktig mengde ferdigblandet mme i flaska og varmer den i mikroen, så rister jeg den.

Skrevet

Jeg måler opp pulver samtidig med at jeg koker vann. Har pulveret i urinprøveglass som fås på apoteket.

Så jeg varmer flaska i mikroen, heller på ferdig oppmålt pulver og rister.

Kveldsritualet her er å vaske/koke flasker for et døgn, koke vann til flaskene og måle opp pulver.

Det står vel på pakken at det skal lages ferskt for hvert måltid (mener jeg å huske) så da følger jeg det...

Skrevet

D er mm som ikke skal varmes i mikroen, pga antistoffene/næringstoffene går tapt. Dette gjelder ikke mme. Alle jeg kjenner som gir mme, inkl meg selv varmer i mikroen. Lettvint og greit! jenta mi lider ingen nød... ca 30-40 sek, ferdig! *Åsså lager jeg for et døgn av gangen, opp til deg om du vil følge boka og lage en og en flaske :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...