M@mm@ til mine barn Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Ny SIFO rapport Å spise ute I løpet av de siste 30 årene har det vært en tredobling av utgiftene til utespising. Hele 9 av 10 nordmenn har spist ute de siste to månedene. Dette viser at nordmenn er blitt mer kontinentale i sine måltidsvaner, andelen nordmenn som spiser ute månedlig er omtrent like stor som i mange andre europeiske land som Italia, Tyskland og Danmark. De unge spiser oftere ute enn eldre og de fra Oslo er også mer ute enn resten av landet. Vi spiser mest på uformelle restauranter og vi foretrekker å spise sunt. Det å spise ute har like mange kulturelle, sosiale og emosjonelle betydninger som det å bli mett. Dette viser Fagrapporten Å spise ute - hvem, hva, hvor, hvordan, hvorfor og når. Rapporten har sett på norske utespisevaner. Ved hjelp av både kvantitative og kvalitative materialer ønsker den å besvare spørsmål av typen: Hvor ofte spiser nordmenn ute? Hvilke steder velger man? Hvilke ønsker man å unngå? Hva spiser man? Når spiser man ute? Til hvilke anledninger? Og hvilke forskjeller finner man mellom ulike grupper (kjønn, alder, bosted, utdanning og inntekt). Studien er utført på oppdrag fra Umoe Catering og NHO Reiseliv, med ønske om å utvikle nye og bedre spisekonsepter ut fra folks ønsker og behov. Jeg har spist ofte ut de siste ukene..... pga sånn som det er hjemme. Men ellers så tar jeg gjerne med ut datteren min på 18 kanskje en gang i mnd med kino etterpå.
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Tja, ganske ofte hvis du regner med lunsj og småretter:) full middag blir noe sjeldnere, men sikkert en gang i mnd. jeg jobber i restaurant bransjen, så det er ganske vanlig å spise lunsj ute...hehe
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 vi bestiller sushi ca 2 ganger i mnd, men spiser den hjemme. ellers spiser vi sjeldent ute, blir til og fra hytta, liksom )
litakine og Theodor Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 vil tippe at vi spiser ute 2-3 ganger i måneden, av og til oftere. Har en fast restaurant vi spiser på i finland (1 time unna) når vi handler der, som vi gjør minst en gang i måneden... og så er det ellers snakk om gatekjøkkenmat eller pizza
Northernlights Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Vi prøver spise full middag ute sammen med barna våre 1 gang per uke. Lunsj tar jeg og gubben uten kanskje 2 ganger i uka. Men nå er det mye billigere her,da. Hadde ikke gjort det om jeg bodde i Norge. Jeg tar også med meg kun tenåringsjenta ut noen ganger,sånn at vi har alenetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå