Gjest Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Snuppa er straks 6mnd nå og vi har holdt på med grøttilvenning nå siden hun var 5mnd etter anbefaling fra helsesøster da hun ikke legger så mye på seg. I begynnelsen lagde jeg den helt tynn og hun slurpet den i seg, har laget den litt tykkere etter hvert. Har altså holdt på i snart en mnd nå og lager av 2 teskjeer grøt, noe som jeg aldri klarer å få i henne. Meste parten skyver hun bare ut igjen, brekker seg og griner av og til. Har prøvd to ulike smaker, men det samme skjer. Kan det være at hun rett og slett ikke liker grøt? Ikke er sulten?? Hun virker jo veldig fornøyd! Noen som har noen råd eller har det på samme måten?? Tenkte at jeg kanskje skal prøve å gi henne litt middag i kveld i stedet for grøt.
♥Spirevipp♥ Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Har du prøvd litt fruktpurè? Min liker ikke havregrøten hvis ikke jeg blander den ut med litt fruktpurè. Eple og mango er favoritten! Jeg har ikke opplevd at lillegutt spytter ut maten, men jeg gjorde det slik: 1. uke = 1ts maisgrøt blandet med mm/mme (tynn) 2. uke = 2ts maisgrøt blandet med mm/mme (litt tykkere) 3. uke = 3ts maisgrøt blandet med mm/mme (samme som over) 4. uke = 4ts maisgrøt blandet med mm/mme (tykkere) 5. uke = 4ts maisgrøt blandet med mm/mme + par ts med eplepurè Neste uke litt mer eplepurè og enda en ts grøt. Husk full posjon grøt er ca 100ml. (Begynte da han var nærmere 4 mnd fordi han skulle ha melk hver 2. time.) Lykke til!
Gjest Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Takk! Da skal jeg prøve slik du har gjort, det så ganske greit ut. Ga du mm/mme før grøtmåltidet? Jeg har ammet en liten stund før jeg har prøvd m grøten, kanskje jeg skal gjøre omvendt.
Gjest Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Vi har også drevet på lenge. Først nå når han får 6mnds havregrøt med aprikos og banan (fra NEstle) at han ser ut til å like grøten, og vi kan ha håp om å få økt noe særlig i mengde. Fikk tips om den grøten av en 3barnsmor, og det funket faktisk! Lykke til!
Gjest Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Jeg prøvde først med mais grøt, så prøvde jeg den som du nevnte med banan og aprikos, men hun spiser ikke den heller. Ikke lett dette
Mia_I Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 litt fruktmos i havregrøten gjorde susen for oss. Uten glir den ikke ned...
Gjest Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Takk for svar alle sammen. Får kjøpe fruktmos i morgen
♥Spirevipp♥ Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Jeg ga en pupp (ca 50-100 ml) før grøten, så lot jeg han få pupp etterpå også...han er ganske matglad, så det var en periode med mye gulping....det er da kun overskuddet pluss spytt. Så hvis det blir mye gulping, kutt ned på mm/mme. Når du skal kutte ned på mm, så gir du grøten først. Et tips jeg fikk fra helsesøster!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Kan jo være at han ikke liker maisgrøten... Har du prøvd risgrøt? Den ble en slager her i huset i alle fall:) Min spiser begge, men synes det er godt å veksle litt.
Kaosmamma' n Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Hvorfor styre så mye med grøt, kanskje hun heller vil spise leverposteiskive, ingen av mine likte grøt noe særlig, men derimot skive med varierende pålegg sugde de faktisk i seg mye lettere enn grøt. Prøv ørsmå biter, og øk gradvis når du ser at hun ikke setter det i halsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå