sirupsnippen_med_2små Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Tulla mi blir 1år i morgen, og da skal vi feire voksenselskap. Og i den forbindelse må jeg lage kake. Er det noen som kan hjelpe meg å lage en god og enkel kake? Blir glad for alle svarene jeg får! Klem June
Gjest Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 toro sin sjokolade kake på pose-knall god,og enkel å lage. lag en god krem på toppen(du kan få oppskrift på en god jeg har om du vil)
Fredpåjord Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 jeg har fått tips om knallgod kake herfra. Oppskriften ligger på kakemonsen.no, søk på texas og den kommer opp. Veldig veldig saftig og supergod. Jeg laget denne i springform i steden for langpanne, reduserte mengdene i oppskriften så det passet til springformen i steden.
♥2 små gull♥ Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 http://www.detsoteliv.no/ Gå under sjololadekaker og så chocolate passion. Den er knallgod. Blir nesten bedre av å stå i noen dager i kjøleskapet før den spises, holder hvertfall 4-5 dager i kjøleskap. Kjempegod!
Gjest Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Både banankake og eplekake er enkle å lage,og kjempegode med is eller krem ved siden av hvis de serveres lunkne.. Lagde ei god eplekake i går kveld,og det tok ikke lang tid.Selv ikke for en amatør som meg...he-he.. 150 gr smør 150 gr sukker 150 gr hvetemel 3 egg 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 2 dl melk 3-4 epler Rør egg og sukker hvitt og porøst, tilsett eggene ,ett av gangen.Rør godt mellom hver gang. Sikt i hvetemel,bakepulver og vaniljesukker vekselsvis med melken. Ha røren i en smurt rundform.Del eplene i båter og rull dem i sukker og kanelblanding og ha dem i røren. Stekes ved 175 grader,nederste rille,i 35-40 min.
ToPrinsesser<3 Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Denne er veldig enkel: 1 stk sukkerbrød kjøpt i butikk (lag selv dersom ønskelig) Vaniljekrem Frosne bringebær eller jordbær Rød gelé, 2 1/2dl vann Kakeform Putt nederste del av sukkerbrød på kakeformbunnen, stryk over vaniljekrem, legg på neste del stryk på mer vaniljekrem og legg til slutt på topplokket. Så tar du ringen på kakeforem rundt kaken. Bringebær danderes på toppen. Kok vann og rør i gelépulver. Når dette begynner å stivne heller du dette over bærene og setter kaken kald til geleén er stivnet.
ToPrinsesser<3 Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 ...dynk gjerne sukkerbrødbunnen litt med juice el lign så den blir litt saftigere. Toro Brownies er også knallgod, med vaniljeis til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå