polarn & pyrene Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Har vært hos legen en gang, tatt blodprøver og GU. Men fikk beskjed av legen at det var vanlig å gå til jordmor også. Hva gjør man der? hører på hjertlyd og slikt eller?
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Jordmor sjekker urinen din og hører på hjertelyden på den første timen. Du får masse info fra henne/han, og får med deg en del hefter hjem. De neste gangene sjekker jordmor SF-mål også.
Gjest Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Var hos jordmor idag. Hun sjekket urin, blodtrykk, vekt og jeg fikk høre hjertelyden (herlig lyd:-)) Kan velge om du vil gå til lege eller jordmor. Jeg tror jeg kommer til å gå til jordmor resten av svangerskapet.
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Hun sjekket blodtrykk hos meg også.. Skjønte det var noe jeg hadde glemt! Jeg skal også gå til jordmor resten av svangerskapet, unntatt når jeg er rundt 30 uker, da skal jeg til legen å sjekke blodprosenten. Virker som at jordmor har litt bedre tid enn lege, dessuten synes jeg jordmødrene er mer menneskelige.
BlåklokkaVest Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Der jeg bor er det mest vanlig å gå til lege en til to ganger i løpet av svangerskapet. Ellers går en til jordmor hver fjerde uke frem til siste 2 mnd, da går en hver 14.dag. Sjekker urinprøve, blodtrykk, blodprosent, symfyse-fundusmål (hvor stor livmoren er, måles fra skambeinet til øverst på magen), får høre hjerteslag + får masse god informasjon etter hvert. Rundt midten av svangerskapet sjekker de om en har vann i kroppen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå