Gå til innhold

Ikke krangle. Mekling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min skal på meklingsmøte i forbindelse at vi skal ta ut seperasjon. Er det noe vi bør prate om på forhånd? Hva skjer på dette møtet. Er det bare samvær om barnet som blir tatt opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen legge det ut på skravlesiden for meg?

Skrevet

Bare barnefordeling som blir tatt opp ja.

Skrevet

Det er et møtet som alle må på for å høre om dere er enige eller ikke. Er dere enige tar møtet 2 min, som det gjorde med oss. Er dere uenige lager dere sammværsavtale der og da.

Prat gjerne om hvem barna bor hos, når evt sammvær blir og lig.

Skrevet

Vi er ikke enige om noe desverre. Jeg vil skilles, ikke han. Han vil ha 50/50, det vil ikke jeg.

Han vil minimum ha vanlig samvær, helst 50/50 og det går ikke jeg med på. Han er uansvarlig. Kan legge seg og sove med gutten på 2 år løpende rundt alene, og han sover ganske tungt. Og det er bare EN grunn.

Blir en lang vei da skjønner jeg.

Skrevet

om du og mannen din ikke er enige så burde du sette deg ned og tenke på hva som du syns er beste for barnet og hvorfor dette er best. legg gjærne ut "tankene" dine på aleneforelde. der er det mange som har vert der du er nå.

dra på møte med åpent sinn og vær villig til og gi og ta som det så fint heter.

det meste ordner seg somregel, men man kan føle seg litt liten om man sterkt føler at en samværsordning er "feil" for barnet og far + FVK mener at det er en god ide. derfor er det greit og ha tenkt og diskutert litt på forhånd.

FVK er somregel flinke folk :-)

Skrevet

kommunene har gratis time hos advokat. om du ringer dem i dag så kansje du får time før meklingen så har du snakket med en advokat om problemene med faren og hva du burde gjøre. ikke mist hodet.

Skrevet

Takk for tipset mortilgunnar! Det visste jeg ikke.

Synes det er håpløst med hele denne meklingen. Jeg tror det bare blir beskyldninger frem og tilbake og masse krangling. Slik som det er nå har vi det ikke så ille, meklingen kommer nok til å sette i gang et stort skred.

Hjelper jo ikke han at BV overtok omsorgen for hans eldste barn heller. Han tror det ikke teller. Han ble fratatt sønnen fordi han ikke klarte og følge opp med noe selv med pushing og hjelp fra BV i en periode.

Skrevet

du kan jo også ringe FVK og be om en time alene først. så får du forklart alt sammen uten at BF sitter der og sier deg i mot. da kan du jo også fortelle dette med BV.

FVK er kjempefinke til og forhindre krangling og usakligheter. å om BF tar helt av og klikker i vinkel så er det du som tjener på det, så lenge du klarer og holde deg rolig.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å hisse meg opp eller krangle i det hele tatt. Har snakket med en venninne om det (hun har vært igjennom runden) og bestemt meg for at BF skal få tømme ut alt han vil først. Så kan jeg på en saklig måte kommentere ting etterpå.

Men ikke fritt for at jeg gruer meg litt. Jeg vil jo gjerne at jeg og BF skal komme til enighet også. Vil ikke ha han som uvenn etterpå.

Vi er gode venner nå og slik vil jeg ha det etterpå også.

Så jeg går ikke på møtet for å hisse på meg BF.

Faen at en skal komme i en slik situasjon. Vært sammen med BF i 10 år. Men alle følelsene mine for han er døde og har vært det lenge.

HI, så klart :)

Skrevet

det kommer nok til og gå bra skal du se. husker jeg grudde meg så fælt at jeg skalv de første gangene jeg skulle på FVK. men det gikk i grunn greit. det gjør somregel det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...