Gå til innhold

Amming/tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan står det til med matsituasjonen for dere nybakte mødre? Selv har jeg ei lita jente på snart 4 uker. Har fra begynnelsen slitt med ammingen. Eller; det er ikke riktig å si at jeg har slitt med ammingen, men melkemengda. Veslemor sugde godt fra første øyeblikk, men melka lot vente på seg. Styra med amming, pumping og akupunktur på sykehuset, men det ble liksom ikke det store ut av det heller. Nå, 4 uker etter, klarer jeg fortsatt ikke mette jenta med det jeg har, selv om jeg fortsatt ammer jevnt, og hun suger godt. Jeg visste vel egentlig om dette, da jeg har slitt med det samme med de to andre. Men denne gangen ville jeg så gjerne.... Hun får tillegg, og det fungerer kjempebra fos oss slik vi gjør det; med amming, også får hun ekstra når det er behov for det. Men jeg synest på en måte at det er veldig leit, at alle andre får det til, bare ikke meg...

Jeg har to andre også, så jeg føler at jeg ikke kan bruke all tid og energi på å amme. Hadde jeg bare hatt henne, kunne vi ammet "hele dagen", hatt kun det og fokusert på. Men med to andre som må følges opp, må det også prioriteres.

Er det andre i samme situasjon, eller som av en annen grunn gir tillegg,og føler ting er greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har endelig forsont meg med å gi mme i tillegg til mm!!

Og det funker helt flott!

Jeg har ikke nok melk til min herlige sønn på to mnd og gir han nå mme på dagen og mm på natta.

Dette har jeg fått masse pepper for hos HS,men har virkelig prøvd alt! Pumpet til jeg ble sår og blå lilla, la han til hver halv time, drakk ammete og vann i litervis,men ingenting hjalp.

Nå har jeg en fornøyd og mett sønn,han smiler og pludrer og er verdens nydeligste (selvfølgelig:-)

Og min hverdag har blitt lettere og bedre nå som jeg har kvittet meg med den dårlige samvittigheten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...