endelig nr2 Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Heisann! Husker at med førstemann var det mange som snakket om at man kan se på hjerterytmen hvilket kjønn det er. Jeg vet at det ikke annet enn overtro, men litt moro allikevel. Dessverre husker jeg ikke hvordan disse grensene var...Noen som vet det? Var hos jordmor i dag og babyen har 140. Det var utrolig beroligende å høre hjerte, har jo liksom ikke helt turt å tro på det, før nå!
BarnNr.4 :) Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 hjerterytmen på jentene ligger på rund 130-140 og guttene på 120-130.. hver gang jeg har vert til jormor, så ligge hjerterytmen på 140, og jeg skal ha en jente, det viste på ul:)
sydilla Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 sånne kjærringråd stemmer som regel i 50% av tilfellene ;-) Begge mine gutter har hatt "jenterytme". Nå sier ultralyden på nytt gutt og hjerterytmen er nok en gang jenterytme...
Gemini77 Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Hvis hjerterytmen er 140 så tror jeg ikke du blir noe klokere.. :-) Over 140 skal gi jente Under 140 skal gi gutt Lykke til! :-)
endelig nr2 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2007 Jaja, da blir det vel en jente til da! Ikke dumt det heller, men hadde i utgangspunkte på følelsen at det ble en gutt denne gangen. Blir spennende å se på UL neste fredag!
BarnNr.4 :) Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 sant så sant;) er mange rare ting som blir sakt... men synst det er litt morsomt å se og høre på det, selv om det ikke stemmer:P
endelig nr2 Skrevet 7. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2007 jaja, uansett er det viktigste at det var en hjertelyd der! Hihi. Blir spennede å se på UL!
partyoffive Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Dette med rytme og kjonn er bare tull og gjetting. har ikke stemt på noen av mine og jeg venter nr.3. Tror dette har mye mer med babyens og din tilstand akkurat når rytmen blie målt. Er dere rolig/sover babyen. har du hatt en stressende dag, er du sliten, sovet dårlig, nervos, veldig glad, akkurat spist en skjokolade eller drukket en cola, lopt for og rekke legetimen......+++ Videre kan babyen's str. ha noe og si. En jente baby er ikke alltid mindre enn en gutte baby. Dette kommer jo ann på gener og foreldrenes physic. Men jo mindre, jo raskere puls........ Man kan gjette i evigheter på dette!
Bianca83 Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Jeg var hos legen i dag (uke 20) og hun sjekket hjerterytmen. Så sa hun, du får nok en jente ja (har fått vite jente sånn nesten sikkert på ul) for hjerterytmen lå på 145, og som oftest ligger guttene litt lavere sa hun. Så får vi bare vente å se :-)
~Mita~ Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 min lille gutt i magen hadde hjerterytme på 150 da jeg var til JM i dag..
partyoffive Skrevet 7. november 2007 #11 Skrevet 7. november 2007 Hvis dere har fått det bekreftet på UL så visste vel kanskje jordmor dette for hun sa at det var jente..? tror man skal være forsiktig med og uttale seg om kjonnet basert kun på hjerte rytme. hun hadde vel litt 'backup info' fra UL til og si dette muligens? Vi har 2 jenter og de lå begge rundt 150-155 meste parten av tiden. På slutten av tiden ligger de fleste babyer lavere, men dette varierer jo veeeeldig! Gratulerer med jente uansett, småtupper er knall!
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 7. november 2007 #12 Skrevet 7. november 2007 Min lille gutt lå på 140-150 på alle kontrollene, utenom den siste. Den lille i magen nå hadde 149, men vet ikke kjønnet enda:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå