Gå til innhold

hva mener dere er nok i julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

til dere selv og ungene deres fra en venninde?

jg er alene med to jenter...og har vanvittig dårlig råd.....regningene overstiger nesten budskjettet etter forholdet m. barnefar....dette vet da ikke vennindene mine noe om......

meen.....så kommer det til julegaver som jeg egentlig ikke har råd til....men vil jo gi noe da....

er det lite om jeg strikker ett par ullsokker til hver av dem?? må jeg legge noe mer med sokkene eller er det uansett skikkelig kiipt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullsokker er priceless mener nå jeg og knall gave, ville blitt veldig glad for det.

Skrevet

Vi gir ikke gaver til venner og barna deres lenger. Har blitt enige om åp slutte med det. Det blir mye stress og mange små-pakker. Vi vil heller bruke pengene på å gi større gaver til våre barn og vår familie.

Det er bare å ta det opp med vennina de. Kanskje hun tenker det samme?

Skrevet

Jeg kjøpre ikke gave til noen av mine venniner eller ungene deres.

Om jeg skulle fått noe hadde jeg blitt veldig glad for strikkesokker til ungen.

Jeg strikker mye selv men blir alltid glad når en gammel tante av mannen min gir sokker til jenta vår. Og jeg syns ikke du trenger legge ved noe mer.

Skrevet

Det hadde vært en kjempefin gave å få, absolutt ikke kjip!

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for det.

Hva med å knytte en sløyfe rundt dem og legg et sjokoladehjerte oppå eller noe sånt?

Åh, skulle ønske jeg kunne strikke..

Skrevet

Jeg strikker ragger som jeg har tenkt å gi i gave til jul! Ingenting galt med det vel! Ikke så mange som strikker selv å da er det skikkelig stas å få ragger i gave:)

Skrevet

Nå har jeg og mine venninner roet ganske ned julepresangkvoten etter at den ene etter den andre har blitt mamma både en og to ganger. Så vi har faktisk droppet det helt, og gir heller bare bursdagspresanger. Og vi har ikke spesielt trang økonomi noen av oss, men rundt jul er det jo mer enn nok pengene skal gå til, for ikke snakke om trange januar, februar, mars året etter... Så jeg hadde blitt kjempeglad for ullsokker - er jo ingen som strikker lenger, og i alle fall ikke jeg. Ligger jo både tid og omtanke i sokker, kan jo evt bruke noe gøy mønster eller noe på hvis man vil sprite dem opp litt. Kjøpte selv ullsokker med påsydde glassperler til ei venninne for ei stund siden, og de falt veldig i smak! Men det går jo an å snakke om situasjonen også da, i tilfelle du skulle ha venninner som henger seg veldig opp i sånne "min gave var verdt 200 kroner mens jeg fikk en som nesten ikke kosta noenting"-greier (noe jeg personlig syns er dustete, det er da en gave man har fått, gratis, burde ikke være noe som blir "betalt" med gaver).

Skrevet

ok ser at der er flere av dere som ville bli glad for raggsokker....

tenkte å prøve å lage de i litt spreke fine farger....

disse vennindene er slike som bruker 2-400kr til VENNINER og det har jeg ikke sjangs til å følge med på....

har prøvd å snakka med hun ene som er i forhold og har to barn.....og forklart at jeg ikke har råd å gi for så mye og hinta om vi kansje bare skulle kutta ut.....men hun overså den praten....så da må jeg jo nesten gi dem da......

så nei da har jeg bestemt meg...blir hjemmestrikka ullsokker på di ja....

Skrevet

Kjempefin gåve det! Men uansett; ikkje i forhold til julegåvene, men generelt, trur eg det er lurt av deg å forklare for venninnene dine at din økonomiske situasjon er endra. Elles kjem du sikkert til å oppleve mange situasjonar der du må sei nei til deira forslag, anten det gjeld aktivitetar eller gåver, og viss dei ikkje veit noko og ikkje kan forestille seg korleis du har det, kan dei bli forundra og irriterte etc. Og unødvendige misforståelsar kan oppstå!

Det er ingenting å skamme seg over/halde hemmeleg at ein har lite pengar..

Skrevet

Jeg ville i hvertfal blitt glad for hjemmestrikkede sokker.

Jeg er nok av dem som noen ganger, les ofte, kjøper dyre gaver til veninner og deres barn. Dette gjelder spessielt en venninne og hennes barn. For det første er jeg like glad i dem som i min egen familie og for det andre har de hatt veldig dårlig råd de siste årene. De har levd godt under fattigdomsgrensen. Jeg forventer ikke å få dyre gaver av dem, men vil gjerne at de får noe fint. Jeg har selvfølgelig snakket med veninnen min om det, men for meg føles det veldig galt å begrense gavene til dem forde jeg ikke kan forvente å få noe dyrt tilbake. Hvilken verdi setter du foresten på 5 kvelder med barnevakt?

Uansett- hjemmestrikkede sokker er en flott gave, andre gaver som ikke trenger bli så dyre for deg er hjemmelagd konfelt, for eksempel brente mandler eller gratis barnevakt.

Skrevet

Skulle ønske jeg og lillegutt fikk hjemmestrikka ullsokker til jul jeg...:o)

Skrevet

Jeg burde egentlig si ifra til vennene mine jeg og,for økonomien er trang. Men så eeeeeeeeeeeeelsker jeg å gi gaver.. Syns det er kjempe gøy!!!! Thihi... Skal lage smykker til noen av venninnene mine da. Lagde smykke til Juliemamman til bursdagen hennes og ho ble super gla:) Til barna vet jeg ikke enda... Det skal jo sendes rundt om i landet,så jeg vet ikke. Kanskje jeg skal legge meg i sela og strikke noe?:) Eller sy noe til de. Det koster jo ikke all verdens:)

Skrevet

Kjempeflott gave!

Og jeg skal fortelle deg noe. I alle år har jeg skrapa og handla og kjøpt og paket og sendt og knapt nok fått et takk tilbake, til både nær og fjern. Så i fjor gjorde jeg en vri. Til de som bodde langt unna (slik at gaven måtte sendes) kjøpte jeg gavekort hos flyktningehjelpen, 50 kr til enslige/par, og 100 til familier. Tror det var kyllinger eller skolebøker. Til de jeg kunne dra til på levering bakte jeg brød. Har en fantastisk god grovbrødoppskrift med solsikkekjærner. Bytta ut de med valnøtter og dermed: nydelig julebrød. Skreiv ut oppskrifta på litt pent papir og bandt fast i posen med en sløyfe rundt. Og hvert brød med oppskrift kom på ca 30 kr. Og ALDRI har jeg fått så mange gode tilbakemeldinger og takke-salver fra folk! De aller nærmeste fikk jo "någet attåt", men alt i alt måtte jeg nok ut med ettpar tusen mindre enn jeg brukte.

Det er ikke alltid det som er kjøpt på butikk varmer mest!

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempe glad for noe hjemmelaget, det ligger faktisk mer tanke bak en hjemmelaget ting enn det enn kjøper ¨på butikken

Skrevet

åååå nå ble jeg rett og slett glad for alle gode tilbakemeldinger her...

har grua meg i 3 uker allerede for julegaver....men nå skal jeg ta det mer med ro ja......:-)

hun venninda jeg beskrev lenger opp er jo bestevenninda mi...og jeg eeelsker ungene hennes!! minste er jo da ikke to mnd end engang....så tenkte å be størten å være med oss å bake pepperkaker en dag i desember.....bare for kos da:-)

åå nå gleder jeg meg til å strikke sokker til jul:-d hihi tuuusen takk damer!!! dere har faktisk redda jula mi!!! bokstavelig talt!!!:-)

maange førjuls-klmmer til oppmuntrende damer som dere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...