Gå til innhold

Hvor engasjerte er deres menn, på dette stadiet av graviditeten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

engasjert på sin egen måte vil jeg påstå at min er:)

han er langtransport sjåfør å borte 4-5 dager i uka..

men når han er hjemme er det veldig stas og ligge å kose med magen....

masse julebrus og sjokolade vanker det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er ikke spesielt engasjert enda dessverre, det var han ikke sist heller. Ikke har han så stor forståelse for at jeg er mye dårlig og at jeg trenger at han stiller litt mer opp enn vanlig...skulle ønske han var litt flinkere på det området. Det er tungt å holde det vanlige tempoet når man er så sjaber.

På den annen side regner jeg med at det kommer etter hvert. Det må bare bli synlig for han – enten som en voksende mage, ultralyd eller hjertelyd. Sist ble det veldig reelt for han da han hørt hjertelyden for første gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke komt så langt i svangerskapet, men føler han er engasjert.

Han er borte på jobb i ukedagene og er alltid opptatt av hvordan det går med meg...er en del kvalmen. Han lytter interessert når jeg forteller om hva som skjer med spiren nå osv.

 

Det var faktisk han som tok iniviativ til at vi skulle prøve å bli gravide og han ble kjempeglad for at vi ble det etter noen måneder med prøving.

Vi har snakket en del om når og hvordan vi skal fortelle om nyheten til familien og han kommer med gode forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får heller ikke så mye forståelse for smerter og kvalme. Han blir bare sur for at jeg okkuperer sofaen. Litt vel forskjell fra 1. gang, og nå har vi mistet to på rad, så trodde jo han skulle vært litt mer engasjert og oppmerksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er veldig dårlig for tiden, så er han flink å ta med eldstesnupp ut og finne på noe, og til å hjelpe til med husarbeidet. Så jeg klager ikke :) Han snakker ikke så mye om selve graviditeten da, men viser at han bryr seg ved å hjelpe meg der det trengs mest akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter vår første, og er i dag 7+5. Senest i går sa han at han ikke mente å virke "likegyldig," men han turte ikke å engasjere seg så veldig før vi er trygge. Dette skjønner jeg godt, for jeg vet at han er redd for at vi skal miste (og jeg også selvfølgelig). Likevel blir jeg litt trist og lei meg, for jeg tenker jo på dette hver dag, hele tiden...og det er jo jeg som er trøtt og sliten (og kvalm og sulten og lei meg og glad og sur og og og og). Akkurat der viser han full forståelse, og lar meg sove når jeg vil, og han skjønner at jeg er irrasjonell, men ikke mener det.

Vi har ei bikkje sammen, og jeg ser at han er blitt veldig opptatt av henne, for å avlaste meg litt (vært mye styr med henne, behandling hver dag pga allergi++). I tillegg har han gått lange turer med henne de siste dagene, og jeg vet at han går og tenker og funderer over det som skal skje. Gutter trenger vel litt tid til å skjønne hva som skjer, de også! :) Jeg er bare så ufattelig glad for at jeg har han, og at jeg ikke er alene, selv om det av og til føles som at man er nettopp det. Alene i verden.........(les; Hormonella) ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min er nesten mer engasjert enn jeg er. ( Om det går ann.) Han pratet med magen sammen dagen som testen viste positivt ! haha. Søtt da. hehe. Han varter meg opp som aldri før, nesten så jeg føler meg litt for bortskjemt, eller at han skal slite seg ut, før jeg virkelig trenger det ! hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha..:) han er nok litt for overbeskyttende vil jeg si. er bare i 7. uke, men allerede passer han på at jeg spiser nok, klér meg godt nok, ikke drikker for mye kaffe, får ikke spise kunstig søtning, "ikke gå der det er glatt og du kan falle"..... osv. :) men innerst inne syns jeg det er bare kos å bli passet på. han er kjempe søt og omtenksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolket oppfører seg litt rart. Han unngår på en måte å snakke om temaet og virker litt fjern. Men det skal sies at han plutselig får innfall og stryker på magen å smiler stort. Tror ikke det har gått helt opp for han. Fikk lyst på fersken her om dagen.. Bare nevnte det høyt å da spratt han opp å reiste ut for å finne en butikk som har det. Mente jo ikke at jeg MÅTTE ha det, men at det hadde vært godt.=) Så han er nok litt gira, men vet ikke helt hva han skal gjøre. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har nok ikke helt turt å håpe på at dette skulle gå bra, og har ikke innvolvert seg emosjonelt til nå. Men han har vært veldig forståelsesfull overfor meg, han smiler lurt når jeg ikke orker sjokolade, eller middagen plutselig er bare ekkel.. Han passer på når vi handler at vi får med det som "kan" spise.. (svangerskapet har til nå vært omtrent en slankekur..)

Når jeg nå trenger mer spvn og hvile, gjør han også det, og passer så godt på meg at! :)

 

Må forresten bare fortelle fra gårsdagen;

VI var på tidlig UL (har hatt prøverør og fikk tilbud om eksta UL i uke11-12). Mannen min fikk velferdspermisjon hele dagen til dette.

På Ul fikk vi se en liten tass, som beveger seg, 10 fingre og 10 tær og et hjerte som banker. Mannen min smiler bredt og erklærer: Dette er første gang jeg skjønner et UL bilde!!! (han har sett flere av vennene våre sine, + på tv). Et stort smil i hele går!

Etterpå skulle vi handle julegaver og var innom flere kjøpesenter. Han prater om leker og vogn, og i går var vi innom klesbutikker også (skulle se etter juleklær og sende noen hint... ), da var han stadig innom babyklærne og kikket, med et drømmende blikk før han sier til seg selv at " det er kanskje litt for tidlig å begynne å handle klær, da.."

 

Han er jo bare så søt, da! :)

Engasjert? OH YES!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk vite det i morges da han kjørte til jobben... Han ble skikkelig overraska ettersom jeg fikk en negativ test på lørdag og ikke følte meg gravid. Har også følt at mensen var rett rundt hjørnet...:)

Han ringte meg fra jobben med vondt i magen.. Tørr ikke helt slippe jubelen løs enda, men ble veldigveldig glad;)

 

FOR EN JULEGAVE PÅ OSS I ÅR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er like engasjert som meg :o) Han leser alt han kommer over om graviditet og spebarn, finner linker på nettet og stråler når vi prater om det lille vidunderet i magen :o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har en tendens til å glemme av at jeg er gravid, men er kanskje fordi jeg "bare" har kommet til uke 11..var slik sist sv.skap også.. må liksom minne han på det iblandt.. men han er søt når vi først prater om graviditeten,da kysser han magen osv:) og av og til overrasker han meg og vil høre på magen, sier at noen svømmer der inne hehe.

Tenker han blir enda mer engasjert i takt med at magen vokser.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldige dere er! Min mann vil ikke ha ungen han. Sier: 'det er du som skal bli mamma' Veldig sårt.

 

Han har sagt at han ikke ville starte å prøve før om et halvår, mens jeg har villet prøve i 1år. Så jeg fant ut at nå tar jeg ut spiralen.Sånn at jeg iallefall får igjen mensen til han vil begynne å prøve. Jeg sa ifra til han med en gang, å ga han beskjed om at nå får du passe på om du ikke vil bli pappa. Det har han ikke gjort, har latt vær å trekke seg ut 3 ganger, å nå sier han at jeg har lurt han!

Men det har jeg jo ikke. Om han ikke vil bli pappa må han beskytte seg da, er dere ikke enig i det da? Jeg sa ifra med en gang jeg tok ut den.

 

Jeg ble forresten like overrasket som han da jeg fant ut det. Har ikke hatt mensen enda, så jeg trodde ikke jeg kunne bli gravid enda.

 

Dette er virkelig en ekkel situasjon. Jeg går å tenker på det hele tida.

Håper virkelig det går over etter hvert, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...