Sitterpåpc Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Begge jobber. Du er hjemme 1 t til 30 min før ene ungen skal på aktivitet. Gubben jobber til mange timer etterpå (kun den ene dageni uka fordi turnusen er sånn) Du har en mindre unge også. Hvordan gjør du det da med henting og bringing av den ungen som skal på aktivitet, og middag etc? Blir du hjemme med minsten og lager middag og ber mannen din om å komme hjem fra jobb for å kjøre ungen på aktivitet? Eller gir du ungene hver si brødskive (eller annet lettvint som stiller den verste sulten) og drar med ungen på aktivitet (med minsten med deg) og så drar du hjem og lager middag som er klar når du henter ungen fra aktivitet etter en time? Eller ville du har valgt bort å melde ungen på aktivitet som du visste skulle være på akkurat den dagen i uka hvor du er alene med ungene til etter leggetid?
Mamma´n til A og F Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Er alle tre fornøyd med en skive og aktiviet, hadde jeg gått for det. Men det forusetter at det ikke bare blir mas.
SassyMom Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Virker fryktelig stress å ikke få middag mellom skole og aktivitet. Kan du rekke en lettvint middag den dagen og så kjøre den eldste selv på aktivitet med minsten? Feks wienerpølser og salat (10 min å lage/10 min å spise)...
imsdal med julesmak Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Da hadde jeg laget dobbel porsjon med middag dagen før slik at det bare vare å putte den i microen, så alle ble mette og fikk energi til den eldste skulle på aktivitet.
Sitterpåpc Skrevet 7. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2007 JEg selv ville ha gitt ungene noe lettvint, eventuelt hatt middag fra dagen før til å ha i microen elle rnoe sånt og så kjørt ungen på aktivitet sjøl. Men jeg er stadig vitne til ei som sender bud på mannen må komme hjem for å kjøre ungen på aktiviet. Det kunne ikke falt meg inn å gjøre det. Er mannen på jobb, så er han på jobb. Kan jo ikke bare be han komme hjem fordi man har det litt travelt. Mange som har det, men man må løse problemene sine.
Himmel og hav Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Jeg ville gått for brødskiva, venta på aktiviteten på eldstemann (blir bare stress hvis du skal rase fram og tilbake) så ville jeg lagd middag når vi kom hjem igjen etter en time. Det blir jo bare å bytte om på kveldsmat og middag på en måte. Det gjør vi her i huset rett som det er.
Sitterpåpc Skrevet 7. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2007 Mulig det er meg som reagerer mest på hvordan hun velger å løse dette fordi hun alltid skal gjøre et poeng av hvor travelt det er å være jobbende tobarnsmamma. Men hvem er ikke det? Og man har det ikke mer travelt enn man gjør det selv. Å ha fra 30 min til 1 t fra man kommer hjem med ungene til man skal på aktivitet er ikke ille. her i huset har vi akkruat det samme, og her er det lekser som skal gjøres i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå