livk (nr.3 på vei) Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 lurer på om noen har prøvd pergotime her? jeg har brukt medisinen denne måneden og er nå 3 dager over IKM. Er det normalt at mensen er forsinket etter å ha brukt medisinen? noen som vet??
Gjest Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 hei,e ny her æ å=) tenkt å snakk me legen min om pergo neste gang æ ska dit,ska dit neste uke da så får håp at æ får d! ka du lure på angående pergo da? har du prøft læng å bi gravid?
livk (nr.3 på vei) Skrevet 7. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2007 Jeg har prøvd å bli gravid med nr 2 i snart 2 år. Og har da endelig fått begynne med pergotime. men jeg lurer mest på hva sjansene faktisk er for at de hjelper meg å bli gravid!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Det som er med pergo er at mensen kan bli forsinket ja. det som er grunnen er at eggløsningen kommer ofte senere. Jeg har brukt pergo før, og ble gravid, hadde prøvd 2 år jeg også da. Nå prøver jeg på nr.2 og er snart ferdig med første kur igjen. det som er med meg er at det er ikke sikkert at pergo funker, for jeg er avhengig av at mine fsh verdier går under 10, jeg har dårlig eggkvalitet
Tasselabb Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Jeg lurer også!! Hvor mye senere kommer EL? Jeg EL-tester hver dag, er på dag 16 uten noe spor etter EL...
livk (nr.3 på vei) Skrevet 7. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2007 Nå blei jeg sinnsykt skuffet. Ja, ja, da er jeg nok ikke gravid denne måneden heller. skal ta pergotime neste måned også. Må bare få den dumme mensen først. Hadde nemlig IKM den 4 novenber.
livk (nr.3 på vei) Skrevet 7. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2007 Jeg skulle inn til Gynekologen dag 12 for å se om jeg hadde eggeløsnong, men legen var syk den dagen, så jeg fikk ikke gått. Så min gynegolog mente jeg skulle ha EL da.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Den gangen jeg fikk senest EL, så kom den på dag 19, men det kan variere
Gjest Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 jeg fikk følgende skriv fra gynekologen min: og er nå i min syklusdag 13 ;o) CC TEST Husk 1. syklusdag = 1. blødningsdag i menstrtruasjonen. Alt regnes ut fra dette. 1: Syklusdag 2 eller 3 tas første blodprøve. På blodprøverekvisisjonen er det krysset av på FSH. 2: 5-9 sylusdag tas 2 tabletter Clomivid eller Pergotime daglig. 3: Sylkusdag 9, 10 eller 11 tas andre blodprøve FSH. 4: Fra sylus dag 13 er muligheten god for å oppnå graviditet. 5: For noen kan det være aktuelt å ta en tredje blodprøve syklusdag 23 (progesteron) Bivirkninger: De valigste bivirkningene i følge vår erfaring er kvalme og mer smerte ved eggløsning enn vanlig. Risikoen for flerlinger er øket dersom man blir gravid i forbindelse med denne testen. Dette gjelder også "vanlig" stimulering med Clomivid/Pergotime. Blodprøveresultaten vil event. senere påføres søknad til IVF avdeling.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 hei har gått på min første pergo kur nå. er på dag 42 nå.. blendavite tester å ingen tr....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå