Gå til innhold

Gu hos legen via anal ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt eller vanlig at legen undersøker via anal?? Kun i rompa?? Ikke i skjeden det helletatt?? Jeg må inrømme at jeg ble satt ut. Det er veldig ubehaglig, har vært hos gynekolog flere ganger og hos flere leger men aldri opplev dette før. Jeg mener at man kan ikke føle alt via analen, hva med eggtokkene ...... men hvorfor i all verden gjøre legen det??

men er det noen andre har noen mening om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ikke skje. En gynekolog skal undersøke skjeden, ikke analen. Man kjenner hverken eggstokker elle rlivmor der. Regner med at det er vanskelig å bare ta feil, uansett hvor dårlige briller man har...Jeg tror gynekologen er en gris...Enkelt og greit.

Skrevet

What?? Nå har jeg vært til mange underlivsundersøkelser i mitt liv både ifbm celleforandringer og trøbbel med å lage barn, men det har da aldri vært noen undersøkelser via rompa??? Det spørs jo hva han skal undersøke da, har jo hørt om at enkelte problemer er enklere å merke i analen, men det har ikke vært typisk damesykdom!! Høres meget spesielt ut - jeg hadde absolutt bedt om en second opinion fra annen lege...

Skrevet

Åhhhh, herregud...æsj, så ekkelt.... det må jo bare være en pervers gris.

Skrevet

Forhåpentligvis når ikke legen din egggstokkene via vagina heller. Men hvorfor han skulle rote i rumpa di aner jeg ikke. Trodde poenget var celleprøver stort sett?

Skrevet

Var det en dyrlege du var hos? Sorry, men jeg måtte spørre.

Dyrleger undersøker dyrs (kyr sauer etc) livmor og eggstokker etc gjennom analåpningen.

Skrevet

Har hørt om flere som har blitt undersøkt i analen...Men har da samtidig blii undersøkt i vagina. Det var en spesifik grunn til dette, men husker ikke hva det var. Men KUN i analen, hørtes merkelig ut. Ta kontakt med en ny lege, og fortell hva du opplevde.

Skrevet

Det var hos fastlegen min , og hun er en dame.=0(((

Jeg forstå heller ikke, men tror dere jeg kan nekte hun å undersøke meg igjen?? Jeg vil gå hos gynekolog istedenfor fastlegen min, aldri i livet jeg kler av meg hos fastlegen igjen. Men gynekologen krever henvisning. Jett om om jeg er veldig nervøs å gå tilbake til fastlegen.

Skrevet

Hos fastlegen min er det alltid en kvinnelig person fra kontoret tilstede under en GU.

Ikke at jeg syns det er så veldig morsomt å ha en av kontordamene stående inne sammen med med akkurat. Liker nå best å være der uten noen andre enn legen jeg da. Men det er jo litt betryggende. Legen kan jo ikke finne på noe tull da.

Skrevet

har du bakoverliggende livmor? kan i så fall være derfor. men er jo ikke kun i rompa de er da, men i begge samtidig

Skrevet

De fleste gangene jeg har hatt GU har jeg fått en finger oppi.

Det er for å kjenne et eller annet på eggstokkene.

Rart de ikke er flere i rommet.

De pleier det, slik at de har øyevitner ved en evnt anmeldelse ang overgrep

Skrevet

Høres helt rart ut......-æsj!

Trenger ikke henvisning for å få time hos gynekolog.

Skrevet

Jeg skulle ta celleprøve og de gjore hun også. Nei, jeg er helt normal i livmoren. Jeg ble helt satt ut, kunne ikke si nei. Hun sa det : ja jeg føler at det er ubehagelig til deg. Men jeg ble bare så skremt og det gjøre vondt. Ja jeg burde spørt om det med engang men jeg var sjokkert, dessverre.

Takk for alle svarene. Dessverre kan ikke bytte lege grunn ikke noen andre er som ledig her. Meget trist.

Skrevet

Men tok hun celleprøver var hun vel i skjeden! Da er jo saken en annen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...