Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har vært til legen i uke 14 hvor legen ikke hørte fosterlyd?

Legen sa at det var litt tidlig enda, men jeg syntes det var litt skummelt. Ville jo helst at han skulle ha hørt fosterlyd.

Nå lurer jeg på om det er flere som ikke har hørt fosterlyd hos lege/jordmor i uke 14 og at alt likevel var normalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legene har aldri klart å finne fosterlyden på meg, men jordmor finner den som regel (legene leter på helt feil plass, og leter ikke særlig lenge. Jeg er 172 høy, 78 kg, og 22 uker på vei, så det har ikke noe med kroppen min å gjøre heller). Hun har hatt litt problemer med å finne den frem til uke 15, så det er ikke unormalt om de ikke finner den på deg. Men er du redd det har gått galt kan du jo bare ta en graviditetstest. Jeg fikk beskjed om at hvis det hadde gått galt ville jeg få negativ test.

Antagelig har de bare problemer med å finne fosterlyden. Jeg vet om folk som har vært til kontroll i uke 15, og de ikke har klart å finne fosterlyden, og alt har vært ok :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Det er helt normalt å ikke finne hjertelyden så tidlig hos mange. Det er ingenting å bekymre seg for.

Lykke til!

Skrevet

Fikk høre hjertelyden i uke 11+5 og i uke 12 da jeg gikk gravid forje gang.

Legen sa til meg at det va lettere å høre på slanke kvinner enn på de som hadde litt ekstra på magen.

Skrevet

Jeg hørte hjertelyd i uke 14 da jeg var hos jordmor. Hun fant den med en gang, men hun er erfaren så det var nok det som gjorde det. Tror det er litt lettere når man venter nr 2, magen har hvertfall ploppet ut litt tidligere nå enn den gjorde sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...