Gå til innhold

Vi samsover og har ikke helt faste rutiner enda.. Er vi virkelig alene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at "alle andre" har babyen i egen seng/eget rom, faste rutiner på mat og soving.

Vi har heller ikke hatt barnevakt- noe jeg nesten er flau for å si, siden jeg føler meg som DEN hønemora :-o

 

Snuppa ammes når hun vil, på natta også. Minst 3-4 ganger. Men skal begynne med grøt siden hun er 6 mnd.

Sover når hun blir trøtt, på dagtid. Legges når hun blir trøtt på kvelden (alt fra 19:30- 22:00).

Og, står opp når hun våkner (06:30- 09:00).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, nei, tror ikke det! mange som har faste rutiner, men vi er nok end el uten også...

 

Her kjører vi en mellomting - våkner sånn ca samtidig hver dag (7-8 tida) og triller en tur rundt kl 12. Starter med kveldsstell i 19-tida, men variabelt når hun blir trøtt. Har prøvd denne teorien med at de blir trøtte på samme tidspunkt hver kveld om man følger rutiner, men stemmer ikke her. Legger vi henne for tidlig blir det bare tull, hun ligger og kakler og surrer - gråter ikke, men blir ingen soving heller. Så hun er stort sett i seng mellom 20 og 21.30 en gang.

 

Amminga tar vi når hun er sulten, mens grøten kommer på bordet ca kl 18.

 

Så lenge det fungerer for oss, så det vel være greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i en periode behov for rutiner på alt, men det gikk over og nå tar vi det meste som det kommer egentlig!

Likevel har vi fast leggetid, da, men det variere når snuppen vil ha pupp om natta, hvor mange ganger og når han syns det er på tide å stå opp (mellom 06.00 og 08.00). Han starter kvelden i egen seng, men ender opp i vår iløpet av natten :)

Han har nesten soverutiner på dagtid, men siden det varierer når han står opp, varierer selvsakt duppene på dagen også!

 

Vi har heller ikke hatt barnevakt. Det kan jeg godt vente enda leeenge med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vi har bare hatt barnevakt på dagen i noen timer, men ikke noe lenger enn det her :)

 

Og ja han får mat på natta. 1 gang i 02 tiden og så tidlig på morgnen, ca klokka 06 fordi jeg ikke orker å stå opp da, for det vil han. Er som oftest oppe i 07 tiden. Det er tidliiig ( den eldste pleide å sove til rundt halv ti :)) sover når han vil på dagen, noen ganger 3 ganger eller 4 eller 2. :) :) Har fast rutine på kveldstell her eller blir han helt bajas :)

 

Men noen ganger er det anderledes og noen ganger vil han sove inne hos meg og ikke i senga si men merker at vi begynner å få litt mer faste rutiner på han men ikke helt ferdig enda :)

 

og forresten, han får grøt 2 ganger om dagen så trenger vel strengt tatt ikke mat på natta.. men men , sånn gjør vi det her :) Tror ikke du er så rar jeg..hihi

 

han er straks 6 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her får hun hvertfall også pupp når hun er sulten og sove når hun er trøtt. Ser ingen problem i det jeg. Kan jo ikke tvinge henne til å spise når hun ikke vil ha eller få henne til å sove når hun ikke er trøtt, det går jo ikke.

 

Eneste faste rutinen vi har er vel at hun får pysj, grøt (prøver å gi grøt, hun vil nemlig ikke ha fast føde) og tran rundt 18.30. Også tar vi en nattarunde i stuen, det vil si vi går rundt i stuen og sier natta til alle tingene, bare for at hun skal skjønne at nå er det natt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare slenger meg på denne.... Her er mini 7 mnd og begynte faste leggerutiner for 2 uker siden. Ammer enda om natta og når han vil utenom måltidene på dagen. Han spiser 3 faste måltid, noen ganger litt banan i tillegg (mer som et mellommåltid) Men amminga er mer kos enn mat nå, begynner å bli ganske tørr der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her råder det fullstendig kaos med en tvilling som sover og en som nekter å sove. Han som sover kan vi legge mellom 19:30 og 20:30 hver kveld og han ligger og pludrer litt før han sovner. Han våkner 1-2 ganger om natta og vil da ha mat. Spiser og sovner greit igjen og våkner en gang mellom 8:00 og 9:30. Om dagen sover han ett par ganger, ca 1 time om gangen, men ikke på noen faste tidspunkt.

Den andre tvillingen nekter å legge seg, vi må mate han i senga til han sovner, sover maks 1 time om gangen før han våkner og vil ha mat gjennom hele natta og sover stort sett ikke om dagen. Sovner han om dagen er det maks 15 minutter. Han er masete og trøtt selvfølgelig på grunn av dette og jeg er helt utslitt. Heldigvis kan pappaen ta den rolige tvillingen om nettene mens jeg ligger på annet rom med den urolige tvillingen. Alt dette gjør det veldig vanskelig å få gode rutiner på måltider og annet i løpet av dagen, så her er det egentlig ganske så kaotisk.

Den urolige tvillingen er en KISS-unge og vi går i behandling hos manuellterapeut, så vi håper det går seg til snart, men føler vel vi er kommet inn i en litt vond sirkel mtp soving og mating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...