Gå til innhold

Uke 26 og veeeeldig stor mage! Noen andre??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig typisk gutte mage som stikker rett frem og synes ikke bakfra. Men magen er enorm. Jeg føler meg kjempe tung og lite beveglig allerede.Hjelper heller ikke at alle blir kjempeoverrasket at jeg ikke har termin før i feb, og at de fleste tror jeg skal ha tvillinger. Har tatt det opp med jordmor, og hun tror det bare er en og håper at det skal stangnere snart... når da?? Noen andre som er like langt med like stor mage??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også fått en kjempe mage. også fått det spørsmålet om det bare er 1 der inne. var lenge "redd" for tvillinger siden bf er tvilling. de finner bare en så regner med jeg kan stole på det. hehe. jeg har også en skikkelig gutte mage, kjempe tut. hehe. forrige gang jeg var hos legen lå jeg langt over symmål men hun regnet med det skulle roe seg til neste gang og gjevne seg ut. var igjen i går og det har ikke roet seg, ligger fremdeles lang over. vi får bare trøste oss med at vi værtfall ser gravide ut og ikke bare at vi har lagt på oss litt. er foresten i uke 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret:) Det var veldig godt å høre! Jeg må si jeg er litt engstelig for å få et veldig stort barn.. på rundt 5 kg eller mer.. har du hørt noe om at barnet er stort når magen er stor og omvendt? da ligger vi ihvertfall ann til å få noen store supermenn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Magen min har vokst noe sinnsykt de siste 2 ukene. I uke 25 nå, men alle kommenterer det.

"Guri så fort det går" "sikker på at det er bare en??" etc etc

 

Blir litt redd jeg. Kontroll neste uke, så får se hva jeg ligger på da...

 

Det er jo en sammenheng mellom stor mage og stort barn... iiiiiik!

Satser på at det bare er masse deilig vann å svømme i for jenta der inne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym:)

 

Stor mage = stort barn ja.. hi hi

Sist jeg var hos jordmor sa hun at jeg ikke hadde så mye fostervann... Hmmm...stort barn da med andre ord:) Jeg håper virkelig ikke det blir over 4700g Uææææ!! Det skal tross alt ut også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer her jeg.. bare i uke 25, og har veldig stor mage allerede.. På sykehuset ihadde jeg like stor mage som de som gikk over termin der.. Hvor stor kan den egentlig bli? Antar at den stagnerer en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, .......hehe ....Jeg har også en stor mage =p Det har visst ingenting med det å gjøre hvor stor magen er. Barnet kan ha helt normal vekt, men ofte målene som vi får på UL på sykehus / priv.klinikker eller hos jordmor stemmer veldig skjelden med virkelig mål og vekt på barnet. Mange sier at oiiii du har en stor mage så derfor skal du få en stor baby. Det stemmer ikke!!!! Hver kvinnes kropp er forskjellig. Livmoren kan være mer romslig hos en enn hos en annen og det kan være årsaken til en stor mage...f.eks. Jeg er i uke 27 og visst en romsligere livmoren. Jeg venter en prins.... (";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

 

Jeg hadde mye fostervann med nr en, men har fått beskjed om at det har jeg ikke nå. Litt skummelt med en så stor mage synes jeg. Lurer liksom på om alt er greit. Hadde kansje vært værre hvis jeg var veldig liten?? God å lese hva du skriver, har nemlig helt angst for at babyen skal være kjempestor ved fødsel;) Auu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...