Gå til innhold

Er det teit av meg å ikke ville......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert på julebord med klubben, men problemet mitt er at jeg ikke har barnevakt. Er alenemor og barnefar ser vi lite til. Mine foreldre skal selv på julebord den helgen klubben skal ha. Jeg har lyst å være med, men ikke for en hver pris. Om jeg drar på julebord, så må jeg be barnefar eller foreldrene hans om å passe barnet, men problemet er at hverken barnefar eller foreldrene hans kjenner barnet godt nok føler jeg. Barnet er 8 mnd. Barnefar har nå ikke vist seg på snart 1 mnd, i tillegg kun sett barnet max 10 ganger siden det ble født og da i kun et par timer hver gang, og farmor er det over 2 mnd siden barnet såg. De har heller aldri passet barnet før. Julebordet skal være i byen og hadde jeg hatt bil hadde det tatt meg ca.30 min å komme meg hjem om det skulle skje noe. Jeg har ikke bil,så må da ta buss, noe som vil ta rundt 1 time. Jeg har ikke råd til taxi, da det koster rundt 1000 kr. Er jeg teit som ikke lar barnefar/besteforeldre passe barnet??? Føler at jeg på en måte ikke er klar for det, da jeg helst vil at første gangen han/de skal passe barnet skal være en gang jeg er i nærheten og kan komme hjem om det er noe. Barnet er vanskelig å legge, sliter selv og gråter/skriker lenge uten at noen andre enn jeg klarer å roe han. Ikke mine foreldre klarer det og de har sittet barnevakt en del kvelder,,, Måtte ha ringt etter meg fordi de ikke har klart å få roe han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt avgjørelsen på bakgrunn av hvordan du trot barnet ditt ville opplevd å være hos de.

Mange barn er veldig skeptiske til fremmede i denne alderen, og når det er så lenge mellom hver gang de sees så blir kanskje både besteforeldre og faren sett på som fremmed av barnet.

Jeg ville hvertfall tatt et par "prøve kvelder" og sett hvordan det hadde gått. La det skje på barnets premisser.

Ikke tving barnet til å være hos noen det ikke vil være hos.

Hilsen en med ei lita niese som en periode var redd for alle hun ikke så mange ganger i uka :)

Skrevet

Nei, jeg syns ikke du er teit.

Dette er noe du må føle på selv, og jeg skjønner argumentasjonen din her veldig godt.

Gutten din er jo bare 8 mnd., og det kommer flere julebord hvor gutten din har hatt mer tid på å bli bedre kjent med sin far og besteforeldre.

Skrevet

alenemor til en på 8 mnd jeg også.... og dropper julebord i år...

Skrevet

Ville heller bedt en god venninne barnet ditt har sett ofte om å passe, enn barnefaren el hans foreldre...iallefall etter det du skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...