Gå til innhold

Kaffe?

En snupp - og en knert i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som drikker kaffe eller te? Det står jo på matportalen og andre steder at 1-2 kopper kaffe eller 3-4 kopper te er greit, jeg kan ikke forestille meg å ikke ha morgenkaffen - den skal ingen ta fra meg. Men klarer å holde meg til masse vann og et par kopper te resten av dagen (har blitt ekspert til å drøye te-koppen leeenge, og heller spe på med varmt vann - hehe).

Hva med dere andre her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg MÅÅÅÅ ha kaffe på morningen. Blir sikkert 2-3 kopper og tviler sterkt på at det plager fosteret:)

Skrevet

Det blir 1 kopp kaffi kanskje 5 dager i uken. Prøver å unngå daglig kaffidrikking. Drikker i tillegg sikkert 2 kopper te daglig.

I første trimester syns jeg det var skikkelig kjipt å måtte kutte ned på kaffimengden, de første ukene. Så kom kvalmen, og kaffetørsten var totalt borte;)

Den kom igjen i andre trimester en gang, og da hadde jeg jo allerede kutta voldsomt en stund, så en kopp om dagen var et veldig fremskritt:)

Skrevet

Drikker ikke kaffe hver dag , men noen dager kanskje ett par kopper + ett par kopper te ...

Skrevet

Jeg hadde et veldig stort inntak av kaffe, så jeg måtte trappe ned drastisk når jeg fant ut at jeg var gravid. Byttet til koffeinfri med en gang og tok en vanlig kopp nå og da. Men så var jeg så "heldig" at jeg begynte å mislike kaffe halvveis i 1. trimester, så nå som jeg ikke liker kaffe lenger er det ingen problemstiling. Dette er helt merkelig, for jeg har sagt til samboeren min før at jeg ikke kan leve uten kaffe.

Er fortsatt veldig glad i varm drikke. Drikker nå maks 1 kopp te med koffein om dagen, pluss mange kopper med Rooibos-te (som er koffeinfri) og koffeinfri fruktte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...