Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jeg er 12 dager på overtid i dag og skal på overtidskonroll på sykehuset på fredag. Da kan det hende jeg blir igangsatt. Men jeg har hørt så mye negativt om fødsler som blir startet på "kunstig" vis. At de er tøffere, oftere komplikasjoner, tar lenger tid osv... Noen som har erfaringer fra å bli satt igang? Takknemlig for svar.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 hei jeg ble satt igang når jeg skulle ha første mann..og samme som deg-så hadde jeg hørt mye negativt om det-at det var så mye værre osv.. men etter min opplevelse med det,så nøler jeg ikke med det igjen for å si det sånn.. man er på sykehuset fra det starter-til det er over,og det å være der når riene begynner,det syns jeg var bra,for trenger man hjelp,eller noe skulle skje,så er man der liksom..jeg tror nok jeg slappet mye av-iom at jeg var på sykehuset..ville nok ikke vært så rolig om jeg var hjemme.. fikk 1.modningstablett ca 14.00 tror jeg det var,og 2.kl 17.00 sånn ca vil jeg tro.. riene begynnte og vannet gikk rundt 11 på kvelden. 06.30 morgen etter var han ute. så syns ikke det tok så forferdelig lang tid da..
saray Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 og dette var første også???skal antagelig settes igang enten fredag eller mandag jeg.men dette er min 3.har streva så med de andre 2 og siste sto bom fast så det er ikke ønskelig at jeg går over terminen noe.termin er til fredag.har også lurt på om fødslene blir enda lengre ved igangsetting.begge mine fødsler var på over 17 timer:(
hildus Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Fødte normalt med nummer en og ble satt i gang på overtid 12 dager med nummer to. Den første fødselen regner de som 11 timers fødsel, da tar de tiden fra jeg kom inn. Hadde holdt på i mange timer hjemme før vi dro på sykehuset. Med i gang satt fødsel gikk det ofrt. Jeg var helt moden og mormunnen hadde flatet ut. Fikk drypp, og vannet ble tatt en time etter drypp. Jeg hadde da nesten ikke noe rier. Da de tok vannet gikk det noen minutter før det hele satte i gneg for fult. Hadde plutselig kjempe gode rier og kroppen begynte å jobbe selv. De skrudde etterhvert av dryppet. Jenten vår kom etter 1 1/2 time med kraftige rier. Hun kom som et lyn på tre press og jeg måtte sy ett sting. Det var selvsagt vondt, men det var i mine øyne mye bedre med hurtig fødsel enn en lang og like vond slik jeg husker det. 1/2 time etter hun var ute ringte jeg til min kjære mor for å fortelle om fødselen. Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Ble igangsatt sist å håpre jeg slipper det nå. Det ble en lang fødsel uten skikkelige rier. De kom ikke i gang helt liksom. Tok 20 timer og endte med vakkum. Revna masse også. Var 10 dager på overtid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå