Gjest Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Ser du foreta salgskontroller i butikker. Var vekter selv og gjorde det damme ,men har glmet noen av reglene. Så jeg lurte på om du kunne svare meg på noe vi ikke blir helt enige om der jeg jobber ang salg av øl; Hverdager kl 20 og lørdager kl 18 stenger ølsalget.Men kan kunden forsyne seg av ølet frem til 20/18,og at det må være betalt innen rimelig tid etter dette,eller må det være betalt innen 20/18? Sjefene er uenige;-)
Gjest Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Ifølge loven må ølet være slått inn før kl 20/18, men de fleste steder lar de deg kjøpe øl om du stilte deg i kø før kl 20 og noen butikker lar deg få kjøpe øl som er plukket ut av hylla før kl 20. (En butikk vil tilogmed at jeg skal gå en runde i butikken kl 20/18 og gi ok-lapp til de som har hentet det før stengetiden:) )
Gjest Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Så begge deler er forsåvidt greit da? Hos oss får de lov til å forsyne seg frem til 20 så da gjør vi ikke noe galt håper jeg;-) Jeg har glemt så mye ang de reglene;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå