Gå til innhold

Flergangsfødende; Skal dere til lege OG jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke bestemt meg for om jeg ønsker å gå bade til fastlege og jordmor denne gangen. Sist var jeg hos begge. Brukte privat jordmor ettersom det var vanskelig å få kommunal. Tror kanskje jeg heller mot å kun gå til fastlegen min denne gangen...

Hva skal dere andre som har født før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal gå til gynekolog og jordmor. Hadde en kjip fødselsopplevelse sist og denne gangen ønsker jeg å forberede meg bedre. Gikk til fastlege og jordmor sist og var fornøyd med det.

Skrevet

Nei, jeg holder meg til legen. Forrige gang gikk jeg annenhver gang, men synes ikke jormora hørte noe på hva jeg sa. Det gjorde legen..

Skrevet

Jeg brukte å gå til begge deler sist, og skal prøve det nå også. Men får jeg like dårlig jordmor nå som da så blir det kun legen.. Jeg fikk sykehuset til å sjekke for meg om hun var på jobb da jeg kom inn for å føde, for da måtte de holde henne unna min fødsel!! Hun var skikkelig dårlig.. Og påsto hun hadde gjort dette i ti år.. Trist og trasig.. Fikk henne ikke til å høre hva jeg sa og da jeg hadde fire uker igjen av terminen prøvde jeg å få henne til å undersøke meg ekstra, for noe var rart. Hun gjorde ikke det og under fødselen så oppdaget vi at det som var "rart" var at han satt i seteleie og hadde nok gjort det en god stund. Så mitt forhold til henne var mildt sagt anstrengt.....................

Skrevet

Eg går dei fleste gangane til jordmor...Har vel ein eller to kontrollar hjå legen....Liker meg best hjå jordmora eg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...