Gå til innhold

Samtale med jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke så mye ut av dette jeg, må jeg innrømme. Føler at det blir bagatallisert når jeg tar opp ting og at det eneste som er vært noe her i verden er vaginal fødsel.

Har tatt opp med henne at jeg har fødselsangst og første gang jeg nevnte det ble det bare blåst bort. Tok det opp neste gang jeg var der og hun synes da jeg skulle ta kontakt med Morgenrøden i Fredrikstad, noe jeg har gjort. Skal si at jeg ikke har hatt ønske om keisersnitt selv om jeg har fødselsangst.

Nå har de imidlertid oppdaget en hjertefeil på meg som jeg utredes for og legen min har nevnt keisersnitt de to siste gangene jeg har vært hos han. Etter samtale på Morgenrøden (for fødselsangst) samt det som har kommet frem i forhold til hjertefeil så begynner jeg å føle at keisersnitt kanskje er det rette for meg allikevel. Etter mye grubling frem og tilbake. Føler at det blir litt bagatallisert av jordmor både at de har funnet hjertefeil og at jeg er urolig for fødsel med bakgrunn i hjertefeilen. Fått beskjed om at det går bra for de aller fleste å føde vaginalt selv om man har hjertefeil og til og med alvorlige sådanne.

Synes at hun fremstiller det som at vaginal fødsel er den beste opplevelsen i verden og at jeg kommer til å synes det er så bra i etterkant. Er faktisk ikke sånn at alle synes vaginal fødsel er det beste i verden og det finnes faktisk mange som har dårlige fødselsopplevelser også! Men det virker ikke sånn på henne i det hele tatt!

Føler meg egentlig bare frustrert nå :-( Og hun er veldig snill og hyggelig ellers, men synes liksom jeg ikke når helt frem alltid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke prøve å få byttet jordmor?

Jeg var selv til samtale hos min jordmor nå på mandag i forbindelse med en del usikkerhet jeg har opplevd fra sykehusets side i forbindelse med at jeg har en god del blødninger. Hun var fantastisk. Lyttet, trøstet og rådet. Søkte også om å bytte fødested for meg. Man trenger liksom en god jordmor å snakke med.

Skrevet

Er dessverre bare ei jordmor her. Og hun er veldig hyggelig på alle andre ting

Skrevet

ta kontakt med fødestedet ditt. det pleier å være egne jordmødre som har med fødselsangst og div som du kan få komme til samtale hos. håper det ordner seg for deg. lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...