fru tekopp Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Jenta vår på 4 og et halvt år har fått en løs tann! Er dette noe som kan skje? Hun har ikke nevnt noe om at hun har slått seg eller kjræsja med noen i barnehagen. (Og det pleier hun å gjøre om det skjer...) Er ikke dette litt tidlig? Huff... Lille jenta blir så fort stor!!!!
miapia Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Jeg var akkurat fem... har ikke fått inntrykk av at det var spesielt tidlig..
Gjest Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Det er tidlig, men ikke uvanlig. Yngste jeg vet om for har mista tann på naturlig vis er 5 år:) Utrolig hvor fort de blir store, men annet enn at foreldrene får litt panikk over å ha store barn er det ingenting farlig med det:)
heisand? Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 ja mener det var en i barnehagen som jeg gikk i som mistet en tann. så sikkert 5år
fru tekopp Skrevet 7. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2007 Jeg har også hørt at 5-6 års alder er vanlig. Men hun har jo et stykke igjen til hun blir 5 år.... Men takker for svar! Noen fler?
bambi på isen Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Trodde også at det var mest vanlig i 5-6 års alderen!! Min eldste var 6 i august og går å venter hver dag på at tennene skal bli løse, tror han er den eneste i klassen som ikke har mista tenner enda!! Jeg spurte tannlegen engang jeg var der, om det har noen sammenheng med hvor gamle de var når de fikk tenner og når de da løsna. Han sa at i de aller fleste tilfeller så var det en sammenheng der, så min stakkar som ikke fikk tenner før han var 1 år, kommer nok til å beholde sine lenge enda (til hans store fortvilelse)!! Fikk jenta de tenner tidlig??
Gjest Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 min jente er 7,5 år,og har nettopp mistet sin første tann.. dette har hun ventet på,hun er den siste i klassen til å miste tenner. det varierer veldig med tannfelling. noen babyer blir jo tilogmed født med tenner,så ingen ting overasker meg når det gjelder tenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå