Gå til innhold

JEG ER SÅ LEI OG SLITEN.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei og sliten. Sitter bare på jobb å henger, klarer nesten ikke gjøre noe fornuftig for tiden, ønsker meg bare i segn under dyna.

Sliter med bekkenet så det er utrolig vodt å sitte på jobb. Hva skal egentlig til for å bli delvis sykemeldt?

Jeg var til kontroll hos legen for 1 uke siden og forklarte hvordan jeg hadde det, men hun nevnte ikke sykemelding engang.

Jeg er kun 14 uker på vei, men hvordan skal det egentlig gå framover når jeg sliter så mye allerede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege nesten kaster sykemeldinger etter meg. "Si fra direkte hvis du er sliten" Og jeg, jeg vil ikke ha sykemelding. Nå har jeg fått det likevel, grunnet luftveisinfeksjon, er syk syk syk, men ikke grunnet graviditeten.

Jeg synes du må ta en prat med legen igjen. Spør om hjelp. Ikke gi deg bare fordi legen ikke tar det opp.

God bedring!

Skrevet

Ta en prat med jordmora di istedet, de er ofte mer lydhør for slike ting enn legene. Så kan hun hjelpe deg videre i prosessen. Delvis sykemelding kan nok være en god ide for deg nå, så klarer du kanskje å holde deg på jobb litt lenger utover i svangerskapet. Det er ikke alltid like kult å gå på en smell, og plutselig bli 100% sykemeldt før du kanskje har kommet halvveis i svangerskapet. Da blir ventetida og dagene fryktelig lange, spesielt hvis du trives godt med jobben din. Kontakten med arbeidskolleger er viktig for hvordan du har det rent psykisk i hverdagen.

Trening er også bra, jeg anbefaler sterkt svømming hvis du har mulighet til det en gang eller to i uka. Minst! Jeg snakker av egen erfaring her:-)

Lykke til videre!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...