Gå til innhold

mat til en på 5 1/2 mnd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan spiser deres små ? Morsmelk og grøt og middag ? hvor ofte pr døgn ammer dere ??

Usikker på om jeg skal innføre noe mer enn mm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du innføre fast føde nå da, du har jo "bare" to uker til de magiske 6mnd?

Skrevet

derfor jeg spør for jeg vet ikke om han skal ha noe mere mat eller om det holder kun med mm.. :)

Artig å høre hva andre gjør oxo :) og spes hvor ofte de skal ha mm?? Ingen ?

Skrevet

Hvis barnet virker fornøyd så trenger det ikke mer. Vi merket det klart på at hun våknet om natten igjen da hun ble 6 mnd. Var ikke mange sjeene med grøt som skulle til før hun sov igjen. Startet med smaksprøver fra ca fem mnd. Gjorde ikke det med førstemann, men med denne ungen føltes det riktig, hun er mer nyskjerrig på mat.

Skrevet

Ved 5 1/2 mnd fikk jentene våre bare MM, ca 7 ganger pr dag. Vi begynte med grør ved 6 mnd, først et måltid og så 2 ved ca 7 mnd. Ved 7 mnd begynte vi også med andre ting slik at det ble 2 grøtmåltider, 1 middagsmåltid og noe frukt innimellom.

Skrevet

Mini her nærmer seg 5 mnd og han spiser grøt to ganger for dagen nå. Hadde tenkt å fullamme i 6 mnd, men måtte begynne før pga for liten vektoppgang og han var ikke fornøyd (sutret masse og ville ha mat i ett kjør). Så når han er 5,5 mnd regner jeg med vi slenger på litt middag også i tillegg til de to grøtmåltidene :-) Jeg ammer ham i utgangspunktet 2 ganger om natten og ca 4 ganger på dagtid og så får han grøt på formiddagen og i sekstiden om kvelden.

Ellers ser jeg ingen grunn til å begynne med grøt før 6 mnds alder dersom babyen din legger fint på seg og virker tilfreds.

Skrevet

takk for flott svar. :) nei da skal jeg slappe av og bare puppe i vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...