Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Barnet er såpass gammelt at det burde kjenne barnefar men han kommer så sjelden pga brutte avtaler. Derfor kun samvær sammen med mor. Er også anbefalt pga forhold å ikke sende barnet alene med far. Pga barnefar`s oppførsel de siste ganger ønsker mor å ha andre tilstede under samvær. Ting som ikke har skjedd/Ikke blitt sagt brukes mot mor, han hisser seg opp og banner/kjefter/roper til mor foran barnet. Hva kan mor kreve? Noen rettigheter? Samvær uansett hva? Blir så mentalt sliten av dette og syns det preger hele hverdagen min til tider. HJELP!!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 FVK her tilbøy meg at far kunne ha samvær på FVK under tilsyn i noen timer i uken. vet ikke om det er noe de som de tilbyr over alt. men far her er fult oppegående. grunnen til at de ville tilby det her var høyt konfliktnivå angånde barnefordeling av et nyfødt spebarn.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Takk for tipset. Skal informere han neste gang for skjer det igjen nekter jeg prate mer med han. Da blir advokat satt på saken så får alt gå gjennom de. FVK her tror jeg neppe tilbyr noe sånt, men kan hende han roer seg bare ved at jeg nevner at det er noe de kan vurdere. Ser heller ikke på det som noe langsiktig løsning. Jeg blir aldri sende barnet med faren uansett om de får et godt forhold. Er blitt rådet fra FVK og ikke la han ha barnet alene i en halvtime engang. Uff, jeg blir så sliten og lei. Kan ikke ta noe opp med han for da roper og skriker han om at det er så fælt å være han og at jeg ikke tar hensyn. Helt ærlig ser jeg ikke ressursen i en sånn far... men det var nå min mening. Har "fulgt" med på innleggene dine og må bare si at jeg syns du har vært flink til å sette barnet først:) Ja det er vanskelig når en er alene og skal la andre komme på banen som omsorgsperson. Men jeg skulle gitt alt for at barnet mitt hadde hatt en som ikke satt seg selv først!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 takk :-) det var koselig sakt Anonym :-) kansje barnevernet har noen som kunne vert sammen han under samvær? for far får samvær omtrent uansett, om han krever det. men jeg leste ett sted at det skulle bli letter og sikre barna mot "farlig" samvær. og at et slik forslag kom til våren. så det er altids håp om en bedre fremtid :-)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Har snakket med barnevernet og bortsett fra å råde meg til ikke å la han ha barnet kan de ikke gjøre noe. Så lenge ikke det foreligger omsorgsvikt handler det om barnefordelig og ikke barnevern. Men tror nok at å nevne FVK kan roe han litt så takk for det! Han er livredd de, barnevern, og ja..generelt alle offentlige instanser. En slik lov er virkelig behøvelig og personlig tror jeg at et slikt lovverk vil gjøre det lettere for de fedre som øsnker stille opp. Det er heldigvis disse det finnes flest av, men minoriteten som oppfører seg som duster ødelegger for de fleste. Det å nekte samvær mellom far og barn er alvorlige saker og burde ikke bli brukt som et virkemiddel for noe annet enn barnets beste. Det er også de mødrene som saboterer samvær som ødelegger for mitt barn. Dette var nok kanskje satt litt på spissen men alt i alt finns det nok av både fedre og mødre som ødelegger for den andre parten, og ikke minst barna!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Og værsågod:=) Det var vell fortjent i mine øyne!
ukjent Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Fvk er en god ide. Ellers kan han eks ha samvær hos besteforeldre eller andre i hans familie som har orden på seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå