Gå til innhold

Noen som bruker BabyComp? Andre PFC?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer har dere med PFC? Dersom du har vært gravid før og benyttet BC, hvor mange pp brukte dere? Stemte symbolene med hva kjønnet på babyen ble?

Noen som har noen gode råd til en BC - bruker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har veldig god erfaring. Har hatt i 1 år og brukt som prevensjon, men brukt aktivt siste 2 mnd. for å bli gravid. Nå er jeg gravid og den dagen vi hadde sex lyste det guttebaby. Det blir jo spennende å se på ordinær ul i uke 18. Har lovet å gi tilbakemld. her.

SKAL FORRESTEN SELGE DEN.

Skrevet

Jeg har brukt babycomp som prevensjon og for å planlegge mine barn. Har 1 og venter nr. 2.

Den har fungert helt supert til begge deler og jeg har blitt gravid ved 1 pp. hver gang.

Anbefales på det sterkeste både som prevensjon og som familieplanlegger.

Skrevet

Hei hei=)

Jeg har lady comp, og er veldig fornøyd med den=) Anskaffet den for 1 år siden, da jeg var plaget med bivirkninger grunnet p-pillene. Vi tenkte da å bruke den som prevensjon, for senere å kunne bruke den som familieplanlegger=) Har veldig uregelmessige sykluser, så det var også en av grunnene..

Vet ikke hvor mye du kjenner til dette med LC, og hvordan den fungerer? Men, det er iallefall temp.målinger, og på bakgrunn av disse anslås dagens fruktbarhetsnivå=) Det tar vel et par sykluser før LC blir kjent med din syklus, og da er det viktig at du måler hver dag. Dette er ikke så viktig etterhvert, så lenge du måler rundt eggløsning og registrerer mens..

HVor lenge har dere vært prøvere?

Vi skulle droppe LC så snart mensen kom, men det viste seg at vi hadde hatt sex dagen før EL, så.. mensen kom ikke, og jeg er nå 7+ 0 på vei=) koselig det=)

Har venninner som bruker Lc, og det fungerer fint for dem også. Dumt at den er noe dyr, men mht utgiftene til p-piller, graviditetstester og El-tester for noen, så tjener en det snart inn=)

Skal helt klart bruke min LC neste gang vi skal planlegge barn, så derfor blir jeg ikke å selge den med det første=) Spennende å følge med på syklusen=) Så på temperaturstigningen at graviditetstesten kom til å bli positiv, ja mistenkte det iallefall=)

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg bruker BC, er veldig fornøyd. Bruker den som prevensjon. Benytter kondom på de røde dagene. Blir spennende å se når vi kan bruke den til familieplanlegging. Dere som venter på UL, må gi meg en oppdatering på kjønnsprognose i forhold til hva UL sier! :)

Flott at det klaffet så kjapt for dere! :)

Ellers lurer jeg på en annen ting: vil BC lyse gravid dersom en viser seg å være gravid, men har glemt å registrere samleie på aktuelle dager?

Den er jo rimelig avansert!

Skrevet

Bare ine...

Registrerer den samleie? det var avansert.. min LC lyste, alle lysene, gul grønn og rød, da jeg var gravid=) skal visst lyse så og så mange dager etter befruktningen.. tror det er 20=)

Skrevet

Jeg har brukt persona som prevensjon i mange år, og godt fornøyd med å slippe å bruke p-piller etc. FÅr veldig god oversikt over syklus :-)

Som familieplanlegger, vel jeg er jo her ennå..... men det er mest sannsynlig ikke noe persona'n kan noe for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...