PrettyPink Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 jeg og min mann prøver å bli gravid med nr. 3. Gikk på P-sprøyte i 1,5 år etter nr.2. Tok siste sprøyte i begynnelsen av september ifjor. i forrige mnd kom mensen på onsdag som vanlig, men varte bare til torsdag. Men så kom den tilbake på lørdag og sluttet på onsdag. Denne mnd skulle jeg hatt den på lørdag, men det kom litt på fredag og så var det stopp. Har hatt dråper nå og da, men ikke så mye at det har kommet i trusen, men har merket det når jeg har vært på do og tørker meg. Kan dette bety at jeg er gravid? tok en test på søndag kveld, men den var negativ. Syntes det er rart at mensen ikke kommer skikkelig. Har aldri hatt det problemet før. Er testene hos legen mere nøyaktig enn de man bruker hjemme??? Har ikke lyst til å virke hysterisk å stikke til legen med urinprøve uten at jeg er mere sikker. Noen som kan hjelpe meg??
PrettyPink Skrevet 7. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 7. november 2007 Dytt.... ingen som kan svare meg??
Gjest Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Hei tostore! Kan desverre ikke svare deg noe konkret på dette, men ville bare si at det ikke er unormalt å blø litt i hytt og vær etter at en har sluttet med hormonell prevensjon. Føler du deg gravid da? Noen av de samme tegnene som ved de to andre graviditetene? Noen andre som kan svare tostore skikkelig?! Lykke til uansett!!
Gjest Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Oi, ser nå at du tok siste sprøyte i sep i fjor. Det er jo en stund siden... Men det tok meg 2 år etter p-pille slutt å få normale sykler! Har mensen din vært regelmessig etter siste sprøyte?
lioness* Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Kan vel ikke akkurat svare så godt jeg heller, men vet du om du har hatt eggløsning? P-sprøyter er jo kjent for å føre til manglende eggløsninger i mange måneder etter at man har sluttet å ta den. Og svært sparsommelige blødninger kan jo tyde på at livmorslimhinnen ikke har bygget seg opp - noe som igjen skjer når man ikke har el. Gi det noen mnd og se om det stabiliserer seg, hvis ikke kan du etter hvert få tatt blodprøver som viser om hormonene er i orden eller ikke. Om du skulle være gravid vil det jo ganske snart vises på en test.
lioness* Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 så ikke at du skrev at du sluttet i september i fjor, tenkte september i år. men allikevel kan nok hormonene være litt i ubalanse fremdeles..
PrettyPink Skrevet 7. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2007 Hei. Takk for svar. Jeg har hatt regelmessig normal mens siden feb. mars tror jeg. Var uregelmessig før det, men siden det har den kommet til punkt og prikke hver eneste mnd. Vet ikke helt om jeg føler meg gravid. Hadde ingen sypmtomer med de to første så det er vanskelig å si. Før nr. 2 og nr. 1 gikk jeg på P-piller og da ble jeg gravid 3 mnd etter at jeg hadde sluttet.
Gjest Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Hmm...tricky den der... HVIS du skulle vært gravid, så gir kanskje testen utslag nå (eller i morgen tidlig med morgenurin). Det er jo noen dager siden du testet, og hcg'et stiger jo raskt. Nei, altså, må nok desverre si at jeg ikke kan hjelpe deg her! :-I
PrettyPink Skrevet 7. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2007 Når jeg testet sist så var det på kvelden. Kanskje det er lurt å teste på morgenen da. Får håpe på det beste. Hadde vært fin om det slo til nå ) Fin førjulsgaven til mannen min det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå