*Rutletutt* Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Har prøvd å legge henne fra meg fire ganger nå over mange timer...men hun våkner hver eneste gang! Holder på å bli sprø...hun sovner bare på puppen og våkner med en gang jeg legger henne vekk...og jeg er småsyk og så trett at jeg holder på å gå i oppløsning. Var litt lettere å få henne til å sovne en liten periode, men nå er det blitt ti ganger verre igjen:o((((Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare å snu dette...
Gjest Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Ligg med en gassklut over puppene når du sover i natt, så kan du prøve å legge den inntil henne når hun skal sove, og har du prøvd sutt til henne?
AE❤️ Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Datteren min er også sånn, ammer mange ganger hver kveld/natt.. så går det bare litt også griner hun! Og trøtt er hun jo som bare det!! Hun SKAL sovne på puppen!! Jeg har gitt opp jeg,hun ligger sammen med meg i dobbeltsengen fordi hun våkner HVER gag jeg legger henne over i sin egen seng! Sambo sover på gjesterommet!!! Uff.. Har vært på HS og blitt forklart hvordan vi skal snu-operere,men har ikke hatt ork enda! Nå har vi beg med grøt,så forhåpentligvis hjelper det etterhvert! Blir hun mett da? La henne ligge hvis du har mulighet til det,så får du litt søvn selv også!! Lykke til! Klem
*Rutletutt* Skrevet 6. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2007 Jeg har sånne gaskluter til henne, hun bruker dem når hun sover (og jeg har hatt dem inni bh`en...), men det ser ut til å funke dårlig:o( Funket som bare det på storebroren, men ikke noe funker på denne snuppa her, nei...smokk får jeg henne ikke til å ta - prøver hver dag. Hun har nok blitt altfor bortskjemt (var kolikk-baby og da gjorde jeg alt for å få henne til å sove). Føler meg helt mislykket nå...føler "alle" andre får babyene sine til å sovne uten problem kl syv og sove hele natten gjennom...aaarhhhhg:o(
*Rutletutt* Skrevet 6. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2007 Nesten glad for å høre om noen som sliter med det samme...*huff*...føler det bare er meg som holder på sånn av og til. samboer har lagt på gjesterommet siden hun ble født og jeg har hatt henne i sengen med meg nesten hele tiden. hadde en liten god periode hvor jeg klarte å få henne over i vognbagen, men det virker umulig nå....VIL bare ikke ha henne opp i sengen med meg igjen...( Hvilke tips fikk dere fra hs da? Her fikk jeg bare beskjed om at det ville gå seg til...yeah right...
Tommage♀♂ Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Åååå, sånn har jeg hatt det i 7 mnd nå..! Vet exactly hvordan du har det... Nå har vi brukt den siste uken på å øve på å sovne av seg selv. Ammer ham, legger ham i sengen og sitter der til han sovner. Tar ham opp om det blir for galt, trøster og legger ham igjen uten pupp. Han har vekslet mellom å være hysterisk og lettere hysterisk, hehe;) Uff, det er fælt, men nå de siste dagene har han sovnet fortere og fortere, og i dag sovnet han UTEN gråt og Uten at jeg vugget ham i vuggen for første gang! Herlig=)
*Rutletutt* Skrevet 6. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2007 Ja, ser for meg å gjøre det samme her, men føler hun er litt liten enda. Er bare 3 mnd. I tillegg er jeg så usikker på om hun har fått nok mat...ikke så lett å vite når man ammer. Hun tar heller ikke flaske, så går ikke an å styre det sånn.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Du, den tanken får du ikke lov til å tenke engang! Vi hadde en sånn sove baby, men har hatt problemer med andre ting vi er ikke mislykkede som mødre fordet. Har du prøvd forskjellige sutter? Vi kjøpte inn et helt hav vi og snuppa her godtok KUN nuk sine. Hvor gammel er hun nå? Kunne jo prøvd å putte tommelen i munnen hennes også, Natalie begynte med den når hun var 3 mnd.
*Rutletutt* Skrevet 6. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2007 Hun er rett over 3 mnd. Har prøvd alle typer smokker jeg kan finne, også nuk...men jeg gir ikke opp. Hun sutter av og til på tommelen, men roer seg ikke av det.
Gjest Skrevet 6. november 2007 #10 Skrevet 6. november 2007 Har du prøvd å ha henne i vugge da? eller hva med en sånn liten seng som man bare fester på siden av sin egen seng? sånn at den ene langsiden som vender mot voksensengen er borte? Uff, synes så synd på deg.. Det ordner seg nok skal du se skjønner godt at du er sliten gitt..
AE❤️ Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Celine sov i sengen sin så fint som bare det fra starten av,begynte med dette tullet for en og en halv mnd siden! Og det er lett og gi etter,må jo ha litt søvn vi også! Men merker at hun er veldig avhengig av meg,vil liksom ligge inntil meg hele tiden Litt koselig og søtt også da! hehhe.. Vi fikk beskjed om stort sett det samme som tommage skriver her. Gi mat,legge over i seng. Pappa bør ha hovedrolle siden det lukter melk av oss! (men vi skal være der vi også) Man skal være der inne sammen med henne hele tiden. Snakke minst mulig,bare være der,holde hånda osv..Hvis man MÅ ta opp babyen skal man ikke gå ut av rommet,helst ta bleieskift der inne også! Hun anbefalte oss og begynne på helg, måtte regne med at det tok noen dager.. Og det kunne ta flere timer før hun sovner.. Så greit og være litt opplagt! Hvis man skjønner at dette går bare ikke,klokka går osv.. baby blir sliten samt vi foreldre så skal man gi seg! Men har du først begynt og holdt på til babyen sovner må man fortsette dagene etter! Ser jo som tommage skriver.. Nå sovner babyen selv Så det hjelper,selv om det er ett slit! men man får jo mange rolige kvelder senere,hvis man orker og bruke 3-4 dager på dette! Men det viktigste var og ikke gå fra babyen!! Og hvis man så at dette går ikke,babyen skriker hysterisk i lang tid selv om vi er der, begynner og brekke seg osv.. da skal man gi seg! Og heller prøve en annen dag! Blir babyen sulten (blir jo tørst av og ligge og skrike også, det er litt viktig og tenke på!), så ta babyen opp i din egen seng, amme, også over i babysengen igjen! Men hun er jo litt liten hun datteren din da, så jeg hadde vært litt skeptisk til og være så "hard" mot henne da hun er så liten! Hør på helsestasjonen først hvertfall! Når du har ammet og babyen virker mett,kan du jo klemme på puppen og se om det kommer mer,gjør det ikke det har du kanskje litt lite melk! Når legger du henne da? Kan jo hende at hun er litt overtrøtt også?
*Rutletutt* Skrevet 6. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 6. november 2007 Eneste stedet hun har sovet unntatt sammen med meg, er i vognbagen sin (liker Buggisen sin vettu;o)). Nå sovnet hun endelig (tror jeg da...), og det var på tide, nå har jeg sittet med henne på puppen siden kl åtte...god natt;o)
*Rutletutt* Skrevet 6. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2007 Takk for svar . ja, hun er nok litt liten til en sånn behandling enda, men greit å vite hva vi kan gjøre litt senere. Det kommer melk når jeg kniper, ja - og hun har lagt på puppen siden kl åtte! Hun er nok overtrett, ja - sover bare en dupp på dagen, og er våken fra ca 14...
AE❤️ Skrevet 6. november 2007 #14 Skrevet 6. november 2007 Det er det Celine gjør også, sover lite på dagen! Er våken fra ca 14 tiden her også! Hun begynner i 17-tiden med og sutre! Hadde jeg lagt henne da,hadde det sikkert gått lettere.. Men er jo litt tidlig da! Klarer og holde henne oppe til 19-tiden,men det er ett slit! Og da er det en del tull, gnuing i øynene osv før hun sovner! Hun gnur seg så fælt i øynene at hun våkner opp igjen! Holder jg hånda hennes blir hun sint! Bestemte disse små!! Var en peride her hvor jeg klarte og få henne til og sove litt lengre på dagen.. Og da var hun mye lettere på kvelden! Før sov hun alltid ute i vogna si,men nå sovner hun noen ganger inne på puppen på dagen (i senga) og da vekker jeg henne ikke igjen! Alt for at hun skal få sove litt! Helsesøster sa at mange barn sovnet til puppen,hun syntes det var helt greit! Men er litt slitsomt! Hadde det gått ann og lagt dem over i sengen sin etterpå så,men da våkner de jo bare! Er ikke som de første ukene når de sover uansett,jeg støvsugde rundt vogga og hun sov like godt! Nå våkner hun bare jeg ser på støvsugeren!! Lykke til!! Og god natt!!
pinpina Skrevet 7. november 2007 #15 Skrevet 7. november 2007 Vil bare skrive et trøste-innlegg til deg. Jeg gikk rundt som en levende kjempesmokk i begynnelsen. De 3 første månedene ammet jeg døgnet rundt. Kunne holde på i timesvis om gangen. Ikke snakk om at han ville ta smokk eller andre erstatninger. Vi to sov i dobbeltsengen og mannen på gjesterommet. Sov kanskje 2-3 timer i strekk på det lengste før det var frem med puppen igjen. Det som jeg ser i ettertid, er at han fikk for lite mat. Når vi begynte å gi tillegg roet dette seg, og ammetiden ble mindre. Fra 3-4 måneders alderen gikk det seg bedre til. Alt går i perioder, nå er du inne i en voldsom periode, og så vil en ny periode avløse denne. Jeg trøstet meg med at han sikkert var ferdig med ammingen til konfirmasjonen. He he... Men ordentlige leggerutiner kom ikke før han var rundt 7 måneder. Frem til da var det mye byssing, pupping, vipping i vippestol osv. Det er tøft når det står på, men husk at dette også snart er en tid du kan se tilbake på og kanskje til og med smile litt, når du har fått litt avstand altså. Lykke til videre med arbeidet som menneskelig smokk, det går seg til etterhvert.
Northernlights Skrevet 7. november 2007 #16 Skrevet 7. november 2007 Huff,kjenner til den der...hatt noen sånne babyer, og hadde jeg hatt gode råd så hadde du fått dem. Men jeg har ikke det... Følte meg som en diger smokke jeg også,for noen av mine. Men det gikk jo over etterhvert. Hvis det er noen trøst,så vokser de veldig fort...
Bare jeg er meg :o) Skrevet 7. november 2007 #17 Skrevet 7. november 2007 Jeg gjorde noe som desidert gjorde at jeg følte meg som "MAMMAN FRA H....." Er også kanskje verdens værste "råd". Jeg slutta å amme.Jeg orka rett og slett ikke.Hadde det akkurat som deg.Til slutt gråt vi begge to hele tiden.Jeg hadde virkelig prøvd.Mannen min "slo" i bordet og sa til slutt at dette går ikke. Gutten vår brukte meg som smokk....det sa hs også.Han la ikke på seg og skulle puppe DØGNET RUNDT. Storebror ble sjalu.....det ble det også helt slutt på da jeg kuttet ut. Etter bare noen dager sov han fra 19 til mellom 07-08. Det hendte en gang innimellom han fikk ei lita flaske på natta,men ikke ofte. Grunnen til at det gikk så innpå meg var at da storebror ble født hadde vi ingen problemer.Han spiste og sov.Slutta med puppen 10 mnd gammel. Uff....syntes virkelig synd på deg:o(
Hjertefamilien Skrevet 7. november 2007 #18 Skrevet 7. november 2007 Hun liker varmen fra deg, kosen det gir og at det er trygt antakelig... Hadde en sånn liten frøken jeg også.. Vi laget det godt og lunt rundt henne i vogga, pakket henne godt inn og varmet opp senga før hun ble lagt nedi den... (Fylte opp 4 halvannen liters flasker hver kveld med varmt vann og la i senga) Vi testet å la vær å varme opp senga, men da våknet hun med en gang... Fortsatte med dette en god stund, men det hjalp her hvertfall. Ikke alle barn liker smokk.. sånn er det bare. Sutter hun litt på tommelen sin er det nok den hun velger. Var hvertfall sånn her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå