Gå til innhold

Dere som kun ammer morgen og/eller kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er nå 7 1/2 mnd og jeg merker at jeg har mindre og mindre melk. Og hun virker heller ikke like interresert lenger, selv om morgenen, det kan vel kanskje ha en sammenheng med at det begynner å bli skralt? :-)

Hun er ikke så flink til å ta flaske, men det kan sikkert øves på.

Av faste måltider får hun:

Full porsjon grøt til frokost

Lite fruktbeger til lunsj

Helt middagsglass

Full porsjon grøt til kvelds

Hvordan gjør dere det med drikke? Gir dere mme, i tilfelle ca hvor mye trenger hun i tillegg til morgen og kveldspupp?

Håper å opprettholde amming på morrakvisten og på sengekanten før legging.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Junior fikk på den tiden 2 store porsjoner grøt pr dag, så da sa hs at det ikke var nødvendig med mme så lenge han spiste så mye grøt..

Han får vann til måltidene..

Skrevet

Men blir ikke det litt lite?

Snuppa er ikke så glad i vann, så jeg lurer litt på om hun skal få mme til grøten og vann til middagen.

Skrevet

min gutt er 8 mnd han spiser det samme som ditt barn, drikker mm morgen middag og kveld. syns det er lite jeg også, men så lenge de har våte bleier er det nok, han vil heller ikke ha vann eller mme (som han drakk en del av frem til ca 6 mnd.....)

Skrevet

mine har alltid fått mme til frokost lunch og kvelds, samt vann til middag og ellers som tørstedrikk. Dette var helsesøsters anbefalling. Morgenpuppen ble etterhvert bare kos og ikke mer enn nok til å dekke det akutte tørstbehovet når de våknet.

du trenger ikke begynne med flaske hvis hun ikke tar det. Like greit p begynne med tutekopp når hun er så stor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...