MillyMollyMandy Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 var på innvenvdig ultralyd for et par uker siden, og var da i slutten av uke 8. Fikk beskjed om at alt så veldig bra ut, vi så hjertet banke, plommesekken lå der den skulle og spiren var 1,3cm. Ila svangerskapet har jeg hatt få symptomer - var litt kvalm noen kvelder - men den siste uken har jeg overhodet ikke hatt noen symptomer. Er bekymret for at jeg har hatt en MA. Noen som vet hva sjansen for dette er til tross for at ultralyd tydet på at alt var iorden? Spiller det noen rolle? veldig takknemlig for svar
tricia Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 De sier jo at det er liten sjanse når man har fått bekreftet aktivitet der inne Hvis det bare er mangel på kvalme du er redd for tror jeg ikke det skal ha noe å si, i alle fall har jeg blitt fortalt at det er noen som ikke er kvalme i det hele tatt. Samtidig er det jo den lille risken for at noe går galt, men hvis du ikke har hatt noen symptomer på det ville jeg satset på at alt var bra
2gutter:) Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Hei. Jeg hadde innvendig ul i uke 9 der vi sa hjerte banke. 2 uker senere fikk jeg bittesmå blødninger og nurket var dødt, og jeg måtte ha utskraping. MEN d er ikke så vanlig at det skjer så slapp bare av, d går nok fint. De sier jo at får man påvist hjerteaktivitet etter uke 8 er det 95% sjanse for at alt går fint:) Lykke tel:)
har4barn Skrevet 7. november 2007 #4 Skrevet 7. november 2007 Det skjer ikke å ofte, men det kan skje. Jeg var på ul i 12.uke, og alt så bra ut. Kom til ul i uke 18+3, og babyen var død, og hadde vært det i 3-4 uker. Dette skjer ikke så ofte, så jeg håper du klarer å nyte sv.skapet. Men, er du usikker, så ta kontakt med jordmor! Lykke til!!
jadida Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 Var på ul sent i uke 8/tidlig uke 9, og alt så bra ut. Fikk høre at når man så hjerteaktivitet og slik da er det mer enn 90% sjanse for at det går bra. Gjorde dessverre ikke det for meg, men det er altså sjelden det går galt etter å ha sett hjertekativitet! Men er du veldig urolig og har "dårlig magefølelse" ville jeg vrdert å tatt en ul til, bare for å slippe å gå og lure. Lykke til!!!
bollenr3 Skrevet 20. november 2007 #6 Skrevet 20. november 2007 Jeg har desverre opplevd å miste selv om første ultralyd (i uke 8) tilsa at alt var vel med den lille. Fikk små blødninger i uke 15, og lege kunne ikke høre fosterlyd, så det ble UL som viste at babyen inni meg hadde dødd.... MEN det er veldig sjeldent dette skjer. Hvis du er veldig urolig og bekymret, bør du kanskje ta kontakt med legen din.. Kanskje han/hun kan gi deg noen kloke svar! Uansett, lykke til! Satser på at alt er som det skal med deg
MillyMollyMandy Skrevet 20. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2007 HI her. Takk for alle gode, kloke og snille svar... Jeg har fortsatt overhodet ingen symptomer, og magen føles heller ikke gravid. Men ingen blødninger eller smerter. Er nå i uke 12. Skal til ordinær ultralyd om 3 uker og er utrolig spent. Forberedt på alt. Lykke til til alle dere... Klem fra meg
paperworld Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Synes ikke du skal bekymre deg, alt er sikkert helt ok! Ser at flere her har svart at det har skjedd med dem, og sånn vil det jo være siden dette er et forum for ufrivillig abort. Spør du om det samme i et annet forum, vil nok statistikken være en annen. Det er jo i hvertfall små sjanser for at det skal gå galt når du har sett hjertet banke! Når det gjelder symptomer, kan jeg jo betrygge deg litt med at jeg aldri var kvalm i forrige svangerskap (som gikk helt fint til tross for blødninger hele veien og flere beskjeder om at jeg måtte belage meg på at det antagelig var SA). Jeg var en av de heldige som bare var litt svimmel og hadde ømme bryster. Når det er sagt, så synes jeg ikke du skal vente i tre uker hvis du er veldig bekymret. Det sliter på hode og kropp, og er unødvendig når det tar 10 min med ul å avkrefte mistanken din. Masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå