Elle melle deg fortelle Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Morsmelk hvis du ammer skal vel være bra. Hjalp ikke på snuppa mi noen av de to gangene hun har hatt det så hun måtte få dråper hos legen.
shayan_jente_04.04. Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 du må til legen for resept ( tror at det var resept lagt (?) )for sånn middel som skal dryppes i øyet!
Linchen Skrevet 6. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2007 Ante meg... Vel - takk for hjelpen!
miapia Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Det må du ikke! Bruk saltvann og/ eller morsmelk. Gå til legen om barnet plages og du ikke får det bort etter en uke. Vi bruker for mye antibiotika og har et felles ansvar for å ikke bruke det unødig.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Vel, om det er nødvendig med antibiotika eller ikke syns jeg skal bli opp til legen å bedømme.
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 Jeg har ihverfall god erfaring med bruk av morsmelk ved øyekatarr. Har kurert lille-frøkna to ganger for dette med morsmelk. Første gangen ringte jeg legen hennes med en gang jeg merket at "noe var i gjære" for å få resept på øyekrem/-dråper. Kontordamen på legekontoret spør meg om jeg ammer dattera mi, noe jeg gjorde. Hun anbefalte meg å prøve med morsmelk først og heller ringe tilbake om noen dager om det ikke haddde bedret seg. Etter at jeg hadde dryppet morsmelk i øyet hennes var katarren borte i løpet av en time! Og det kom ikke tilbake. Men det er jo du som må bestemme hva du mener er til det beste for barnet ditt. Men lykke til, hvertfall!
selma07 og engel Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Du burde kontakte lege dersom ingen av kjærringrådene som er nevnt her hjelper. Min Selma har tett tårekanal, og har hatt øyekatarr mange ganger, les mer en 12 ganger siden hun ble født 30. januar.. Stakkar liten vennen:o( Har gått på hvertfall 11 kurer + en full antibiotikakur, men det kommer stadig tilbake... Full kur er faktisk det som har holdt lengst. over to mnd!!! Fikk litt kjeft av legen sist vi kom, hun mente at Selma var plaget av det, og at det da er feil å ikke bruke antibiotika. mens øyelegen sa at det skulle være ille før vi gikk på ny kur.. Ullevål sa at Selma ikke var prioritert, så vi må vente over 4 mnd for å få time der... prøv å vask øyet med mm og saltvann i noen dager dersom du vil, eller oppsøk lege. Går ikke over av seg selv, og er ekstremt smittsomt... Blir noen andre smittet, så smitter dere hverandre ... Lykke til:o)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 6. november 2007 #9 Skrevet 6. november 2007 Sprutet litt morsmelk i øyet på småen, å øyekatarren var borte samme dag. Genialt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå