Gå til innhold

fostervannlekkasje???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan vet jeg om jeg lekker?

oppdaget nettopp at det var vått i trusa, men vet ikke hvorfor.. vet at det ikke er urin. var å badet tidligere i dag, og syns kanskje det luktet litt klor av trusa, så det kan jo være det.. men hva lukter fostervann, og hvordan tester jordmor dette evt?

vet jo og at utfloden blir tynnere utover i graviditeten.... er i uke 33+5....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du få sjekket så fort som mulig! Ta umiddelbar kontakt med jordmor/fastlege. Om det lekker mye som shot glass kan det være fostervann..

Om det skulle være fostervann må du legges inn på sykehus. Med åpen forbindelse inn til livmorhulen kan det bli stor infeksjonsfare for fosteret. Det hender også riene kan starte etter vannavgang. Ofte kan det bli resultere i prematur fødsel.

Håper for deg det bare er litt rikelig tynt flytende utflod som kan forveksles med fostervann. Hilsen Monica.

Skrevet

snakk om å krisemaksimere situasjonen..

Skrevet

HALLO i luken, jeg hadde det samme for noen dager siden, men har da hørt at en har mer utflod i vår tilstand så jeg ringte jo ikke noe lege eller jm.

Det dannes vel nytt vann??

Har hatt noen sånne episoder jevnlig, er det noe vits å få kjempeangst nå da??Tror jeg neppe...men kanskje bare meg som er altfor kald og rolig?

Skrevet

Jeg har vært i kontakt med føden på grunn av mulig fostervannslekasje. Fikk da beskjed om å ta på et bind og om det ble vått på under en time måtte jeg ta meg en tur inn. Kom det bare noen dråper i nye og ne gjorde ikke det noe. Så lenge at jeg ikke hadde smerter.

Jeg har lekket litt, både det ene og det andre, i noen uker nå og har fått bekreftet fostervannslekasje. Men så lenge det dannes mer så kan jeg bare være hjemme. Må ta noen forhåndsregler, men ikke mer enn å ta det litt rolig samt jevnlige kontroller på sykehuset. Ingen innleggelse her. Er 35+0 i dag

Skrevet

Et annet tips: utflod pleier å bli hvit når den tørker, så ta på deg en mørk truse og se. Er det hvitt, kan du ganske sikkert slappe av. Blir det ikke flekk, kan du ta en tlf til føden for sikkerhets skyld. Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...