Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Tror ikke det er mulig å merke det...eneste du kan finne det ut er å veie babyen før og etter mat. Og om babyen har lite vektoppgang
shayan_jente_04.04. Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 rett og slett ved å presse ut melk, kommer det så har dun, ikke så har du mista den!
Søskendrøm<3 Skrevet 6. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2007 ok, jenta mi legger på seg, men bæsjer bare hver 10-14 dag, og har ordentlig vondt i magen. I tillegg til det, så skriker hun etter hvert måltid...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Det er bare tull, ikke mulig å presse ut så masse melk som babyen får ut når den dier. Sønnen min var som din baby, bæsjet ikke mer enn hver 14.dag helt til han var 6 mnd og vi begynte med fast føde. Å han var ganske tjukk, fikk iallefall nok mat
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Mange grunner til en baby skriker etter måltidet, trenger ikke bare være pga lite melk. Kan også være for mye melk, og at hun ikke vil ha melk men bare kosen. Min lille jente ble rasende på puppen fordi der kom melk når hun var mett
Søskendrøm<3 Skrevet 6. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2007 Gråt han etter han hadde fått pupp? Det gjør nemlig jenta mi. Men ga tillegg etter puppen istad, og da var hun veldig fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 tisser hun da? kan være økedøgn på gang:-)
Søskendrøm<3 Skrevet 6. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2007 Hvor lenge ammet du henne pr måltid? Jenta mi får ikke mere ut av puppen etter max 2 min. på hver pupp. Da går hun fra puppen selv, men skriker.
Søskendrøm<3 Skrevet 6. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2007 Hun vil ha pupp etter max 2 timer. Sånn har vi holdt på i over 1 uke nå.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #11 Skrevet 6. november 2007 Når babyen min er slik, spesielt på kveldstid, så bytter jeg pupp hele tiden slik at babyen får ut all den fete melken. I tillegg får man da opp melkeproduksjonen. Men, hvis man vil få til dette må man være tålmodig og tåle litt gråt og sinne. Min roer seg alltid til slutt og sover mange timer etterpå. Det kalles forresten rotetid på kvelden, helt vanlig i den alderen babyen er i. Er hun slik på dagtid også?
Søskendrøm<3 Skrevet 6. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 6. november 2007 Ja. Hele dagen ammer jeg henne ihverfall hver 2 time. På kvelden går det1 time og kanskje ikke det engang.. Har gitt henne flaske etter siste puppen på kvelden. Da tar hun 100ml mme, og da er hun fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #13 Skrevet 6. november 2007 Jeg har nok ammet hver andre time jeg også, min er nå 9 mnd og jeg ammer sjeldnere:-) men dog ganske ofte, hun får når hun vil ha. Om kvelden har jeg også ammet mye, ofte mer enn 1 gang i timen, på kveldstid har jeg vel egentlig sittet med puppen ute helt til hun har sovnet i 20 tiden:-)
Søskendrøm<3 Skrevet 6. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 6. november 2007 ok. Men hvorfor skriker hun da etter hvert måltid, også er hun fornøyd etter jeg har gitt tillegg...? hmmm. Da ville jeg jo tro at jeg ikke har nok.
olgita Skrevet 6. november 2007 #15 Skrevet 6. november 2007 Vi har det på samme måte... På dagen ammer jeg ihvertfall hver 2 time, og gir ekstra på kvelden...ca 100 ml. Før brukte jeg oppspart morsmelk, men i det siste har jeg gitt erstatning! Gullet mitt skriker også litt etter måltidet, akkurat som om hun vil ha mer... Men tror kanskje det er litt pga rapen også. For etter at den har kommet, virker hun fornøyd igjen! Men det føltes litt som om jeg ikke har nok melk! Drikker litt ammete nå, og prøver å pumpe når muligheten er der! så tror jeg får opp produksjonen...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2007 #16 Skrevet 6. november 2007 Sånn hadde vi det også for noen måneder siden. Spiste minst annenhver time og "hele" tiden om kvelden. Virket aldri fornøyd og jeg trodde jeg hadde for lite melk - men neida - hun føk oppover i vekt. Og så våknet hun bare to ganger om natten da så det tydet jo på at hun fikk nok. Det er noen ekstra slitsomme økeperioder - tror det er spesielt rundt 6 uker og 3 måneder men for noen er det mye oftere. Den eneste måten å si om hun får for lite mat på er å se på vektøkning - jeg veiet hver uke - og våte bleier. Hun skal ha 4-6 tissebleier i døgnet.
Loglady Skrevet 6. november 2007 #17 Skrevet 6. november 2007 Leste i bok for nybakte foreldre at melkeproduksjonen vår ofte er dårligere på ettermiddagen og kvelden, derfor er babyen ofte mer sulten etter at puppen er tømt. Mange forveksler denne sultgråten med kolikk eller andre problemer. Er visst helt vanlig med maratonamming på kvelden også, babyen vil ha mer mat, og ved at den suger ofte, vil produksjonen din normalt øke. Mange velger å gi mme på kvelden, slik at barnet blir mett og sover godt. Ingen skam i det.
kladde Skrevet 6. november 2007 #18 Skrevet 6. november 2007 Jepp helt vanlig det. Hadde maratonamming på kvelden vi også til hun var ca. 4 mnd. Her er en artikkel som kanskje kan være til trøst http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå