Gå til innhold

Noen som vet ang bilstoler med isofix-feste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er baser på noen bilstoler som må kjøpes til for at stolen skal kunne festes med isofix. Eller tar jeg feil nå? Eller er isofix inkludert i stolen?

Vi har besafe izi combi x1 eller noe i den duren, uten isofix feste nå... Måtte vi ha kjøpt en helt ny stol for å få isofix eller...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dere må nok ha nytt sete. De som har isofix eller som en kan kjøpe base med isofix til har som regel det i navnet. Det varierer fra merke til merke, og aldersgruppe om en trenger ekstra base eller ikke.

Det er bare et lite utvalg seter som har isofixmulighet.

Men det er iallfall et system jeg anbefaler sterkteste. Idiotsikkert å montere og setet sitter dønn fast. Du får ikke rikket på det i det hele tatt.

Skrevet

Men bruker man de vanlige selene i bilen i tillegg til det isofix festet? Kikket på en tysk brosjyre, og på bildene så det ut som man ikke gjorde det?

Vet ikke om jeg "gidder" kjøpe nytt sete, for vi kjøpte ett splitter nytt i juli, besafe..... Men tenkte det var jo kanskje greit å evt kjøpe til den basen omn det holdt. Men det gjør det tydeligvis ikke da, er ikke 100% sikker på at bilen har isofix heller. Det sto det i instruksjonsboka og på den tyske brosjyren sto det også at det var, men er ikke helt stødig i tysk da, så forsto ikke alt som sto der.

Hva koster det setet med isofix da? Vet du?

Skrevet

Nei du bruker ikke de vanlige beltene i det hele tatt, det er det som er så genialt. Du bare klikker setet/basen innpå to bøyler og der sitter det...

Det er enkelt å sjekke om bilen har isofix. Bare ta deg en tur i baksetet og kjenn etter to små bøyler i overgangen (eller et par cm høyre) i "skilla" mellom rygg og sete.

Prisen på et isofix sete varierer. Men basen pleier å koste tusenlappen, og så en 1500,- ca for setet......mener jeg det er.

Skrevet

Det var jo ikke ille da..., det sto i det heftet som følger bilen at man må til forhandler/ merkeverksted så ordner de med at det blir tilgjengelig. Er ikke helt splitter ny bilen vår, skjønner du:)

Skrevet

Høres rart ut.

Hos oss er det to små sprekker i setet som de er "gjemt" inni. Ring til en som forhandler merket og spør, de bør da vite slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...