Gå til innhold

Melk i brystene....gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i 4 pp, har ei jente på 18 måneder. Sluttet å amme henne for 8 måneder siden, og vet definitivt at det ikke har vært antydning til melk etter da...(hadde lite melk, aldri opplevd brystspreng engang).

Plutselig i kveld begynte det å prikke i puppene, og det kommer klar/hvit væske ut....har IKM på fredag. Dette har aldri skjedd meg før!

(testet negativt på test idag tidlig)

Noen med erfaring/kunnskap om temaet????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,jeg tror du er gravid.

Jenta mi var 19 mnd når jeg ble gravid på nytt. Hadde da gått 10 mnd uten og amme ho og hadde heller ikke hatt antydning til melk fra puppene etter ammeslutt.

En uke etter ikm (og to negative graviditetstester) kom det noen dråper med melk ut av puppene mine. Noen dager senere var testen positiv.

Lykke til.

Skrevet

Selv om det har vært lite melk, og jenta har sluttet å amme for leeenge siden, kan det godt skje at melkeproduksjonen aldri helt har sluttet opp. Det kan (ifl legen min) ta flere år for noen.

I tillegg til graviditet (nå eller tidligere) er det en del medisinske tilstander som kan føre til produksjon av melk. Så hvis du tester negativt på graviditet, bør du for sikkerhetsskyld få en legesjekk.

Du kan bl.a søke etter "galaktorè" for å finne mer om emnet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...